#1 Skrevet September 5, 2012 Var ute på en liten kjøretur i dag, og plutselig i en sving så kvelte jeg nesten bilen. da var turboen borte og bilen ble lat som bare det. Hva kan være problemet bortsett fra gåen turbo? Er en Audi A4 1,9 tdi 2000 mod, som er chippa til 150 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2012 ryker den noe? blått\svart\hvitt? lyder ved pådrag? starter den like lett som før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2012 Nei, ryker ingenting. Det som er rart, og den starter lett og fint som før. Bare at den er megalat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2012 Sjekk vakumslanger rundt N75 og den som går ned på vakumklokken til turbo. Hvis du tar diagnose vil du mest sannsynlig få ut feilkode på hva som gjør den går i nødmodus(begrenser motoren for å beskytte den). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2012 Kan være mapsensor som er gåen. Røyk på Sharanen min ifjor sommer helt tilfeldig. Plutselig var bilen latere enn en sugediesel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2012 Var på møller på fredag og kjørte en diagnose test, der sa de at jeg måtte skifte eksostilbakeføringsventilen pga lekkasje. Har i dag skiftet denne uten hell, hva annet kan det være? Er det selve turboen? ryker ingenting eller noe av den, ser heller ingen luftslanger som kan være skadet etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2012 Hvis du har muligheten, få trykktestet rørgaten fra turbo til innsugsmanifold. Kan være vanskelig å se lekasjer i slanger, samt at ic'n kan være skadet. Jeg fikk ikke feilkode på A8'n når jeg hadde en lekasje i ene trykkslangen, men gikk fryktelig dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2012 Var det ingen andre feilkoder? Feil på mapsensor kommer ikke opp som egen feilkode så man må lese av de faktiske verdiene den gir. Jeg bytta både n75 ventil og turbo før jeg begynte å undersøke nærmere med vagcom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2012 Fikk ikke se diagnosepapirene, men skal på møller for ny diagnose i morgen. Får se da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...