#1 Skrevet September 6, 2012 Har en Audi A4 b6 TDI Q som klonker vedakselerasjon og sving. Har prøvd å få en mekaniker til å se på det, i og med at jeg ikke er noe mekaniker selv, (men lærer vel ettersom tiden går! ) men han fant ikke noe på stede. Det høres hvertfall ut som det kommer fra Høyre siden forann. Har noen noe erfaring med dette? Tips tas imot! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2012 Kan tenkes å være en gåen opphengskule eller drivledd/hjullager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 7, 2012 Mulig, men vill ikke tro at det er hjullageret. Det høres ut som metall skrapes hardt mot noe. Men det er ved sving og aks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2012 Ville fått sjekka bak hjulet om du ser tegn til noe som har tatt i eller er løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2012 styrestag eller bærearm, lenkearm eller noe slikt. Værstefall et av motorfestene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2012 hva med drivledd? har samme lyden selv ved kjøring og sving. klikk klikk klikk sier det om jeg svinger skarpt ut fra en innkjørsel og gir på vanlig... do do do do do do do do do do sier det svakt når jeg kjører.. lyden kommer og går hos meg og noen ganger hører jeg den veldig godt.. jeg skal skifte drivledd siden jeg vet hele mansjetten er sprukken irundt...og klikk lyden er nok derfra og kansje do do do lyden å..men kan også være det lagret som driver viften(det lagret som ligger mot motor, så kommer viskoselager så kommer viften) for den er gåen hos meg og lager en raslelyd. kan tenkes at det KANSJE er den som lager do do lyden men tror det er noe med drivkslingen eller knuten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2012 Slitasje på tårnlager for demper/e? bakre foring bærebro? Mange muligheter her.. Jekk opp bilen (husk bukker!) og gå systematisk fram med kubein ell. og sjekk tilstanden på samtlige foringer i hjulstillingen Ta skikkelig tak i dekka, røsk opp/ned, fram/tilbake, ut/inn samtidig samtidig som du prøver å lokalisere hvor evt slakke er. Senk ned bilen, sett på latmannsarm på en hjulbolt og røsk litt fram og tilbake for for å simulere slag mot dekket og lytt etter klonking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2012 Takk for all tilbakemelding! Men det var eksosen som slo inntill karosseriet. Dette er etter at jeg skiftet flexi røret, så den står ikke helt som den skal! Har nok ikke hvert alt for nøye, med måling og sveising 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...