Bytte 01e girkasse med 012 girkasse Audi 100 2.5 tdi

Anbefalte innlegg

Hei

Har en ødelagt 5 trinns CEP kasse til min Audi 100 2.5 tdi 1994.

Er det mulig sett inn en 012 kasse som har stått i en 1995 A6 diesel, type CVL.

Her er noen utfordringer jeg vet om.

1)Giroverføringen vet jeg at må byttes. Er det bare å skaffe en 5 trinns giroverføring for 012 som har sittet i en audi 100/A6 (1991-1997) og så vil denne passe direkte?

2)Tilkobling for hastighetsmåler og ryggelys er ikke kompatible. Er det så enkelt at man kan koble disse manuelt (tilkoblingene har to pinner på begge kassene), eller må noe i styringsenheten byttes?

Er det andre problemer jeg kommer til å møte på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foruten de tingene du har nevnt så passer resten rett på, akselflenser, inngående aksel ved clutch osv. Vet om folk som har gjort akurat dette byttet.

Trodde dog ikke at speedometerkobling var ulik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding.

Jeg får prøve å skaffe meg en giroverføring. Når det gjelder speedometerkobling mener jeg at var ulik "socket", men at antall pinner var likt. Er ikke hjemme nå så får ikke sjekket det opp. Hvis signalet er som sendes er likt bør det gå å koble dette sammen manuelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går som regel ann og flytte over hastighetsensoren hvertfall ! men ryggelys er litt værre med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.