Vinterlagring i kald garasje - Hva burde gjøres?

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Kulda nærmer seg og bilen min skal ikke brukes i vinter.

Eneste jeg har råd og tilgang til er en garasje uten isolasjon.

Hva burde gjøres med bilen før jeg på en måte setter den helt ifra meg?

Jeg kommer nok til å ta av sommerhjula, lagre disse der det er litt bedre temperatur enn ute, og sette bilen på bukker.

I tilfelle de skulle være nødvendig med info om bilen så er det en Jetta 91 modell.

- Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nå hvertfall sjekke hvor mange minusgrader frostvæska di tåler da. Jeg hadde vel ikke gjort noe særlig mer før jeg satte den fra meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vert tatt opp mange ganger.

Fyll opp tanken og lad opp batteriet.

Sett inn en slik kjemisk avfukter fra Biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen bør vel også stå på hjul, så ikke foringer og øvrig understell står i uvanlige posisjoner så lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koble i fra bateriet så det ikke lader seg ut og fryser, det beste er og ta det ut og sette den en plass det ikke fryser også lurt og spikrefast muse/rotte gift blokker rundt i garasjen så du slipper smågnager skader på ledningsnett osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteri, Frostvæske og spylevæske om det er skikkelig kaldt om det bare en noen få minusgrader er det slettes ikke vits å gjøre noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ha vinduer åpne så musa slipper inn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

musefaen kommer seg inn uansett :( skjedde med meg på tampen av ombygginga av golfen min. da ødela den alle godkjenningsdokumentene mine som jeg skulle ha med til oslo på ombygginskontroll. laga reir av de :( og da stod bilen på 4x støttebukker og var "normalt" tett som en golf kan være... jæveln kom inn uansett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar folkens : )

Da vet jeg hva som skal til !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.