Klimabetjenings-trøbbel, Audi C4

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem her, som begynner å bli litt pressende når vi nå går mot kaldere tider.

-Klimastyringen "låser" seg noen ganger. -Typisk scenario: Starter bilen, og setter vifta på full styrke mot frontruta for å fjerne dugg. Når jeg ønsker å justere ned effekten/temperaturen etter noen minutter, skjer det ingenting når jeg trykker på knappene..

Ofte fungerer betjeninga fint med tenninga på, og ofte fungerer alt perfekt når jeg akkurat har startet opp.

Virker som det er en kontaktfeil, sant? Er det noe man kan sjekke før man går løs på kabelbuntene?

Styres alle funksjoner i klima-anlegget fra panelet, eller kan det være andre styreenheter eller lignende som kan lage krøll?

Har tatt ut feilkoder, og fikk at utv. tempføler ødelagt, den har jeg byttet.

Har prøvd med et annet panel, samme greiene.

Panelet "blinker" til meg hvert 5. sek -som det skal gjøre for å indikere en feil en plass.

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tanker rundt dette?

Finnes det et relé eller noen andre koblingspunkter/styringsbokser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstykke på tenningslås? Bare et vilt tips..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme, og ifølge en Audi-mann i Molde er det vanlig med dårlig kontakt mellom lcd-modul og bakstykket til klimaenheten.

Ifølge han er det bare å ta ut enheten, dele den i to og regngjøre kontaktene imellom. Tar 10 minutter mente han.

Jeg har planer om å gjøre det samme med min snart.

Edit: Mitt blinker ikke da. Oppleves som normalt bortsett fra at det ikke reagerer på knappene annet enn rett etter oppstart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme, og ifølge en Audi-mann i Molde er det vanlig med dårlig kontakt mellom lcd-modul og bakstykket til klimaenheten.

Ifølge han er det bare å ta ut enheten, dele den i to og regngjøre kontaktene imellom. Tar 10 minutter mente han.

Jeg har planer om å gjøre det samme med min snart.

Edit: Mitt blinker ikke da. Oppleves som normalt bortsett fra at det ikke reagerer på knappene annet enn rett etter oppstart.

Altså, dele klima-eneheter og rengjøre kontakter? Har to liggende, skal prøve det.. Som jeg skrev i første post, virker jo som en kontaktfeil, i og med at det er på alle måter sporadisk...

Nå, etter jeg byttet utetempføler, ble den feilkoden slettet, og det blinker ikke lenger.

Skal teste det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstykke på tenningslås? Bare et vilt tips..

Bakstykke på tenningslås? Har det noe sammenheng med klima?

Hvem vet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En mulighet er dårlige loddinger ved tilkoblinger mellom frontpanelet og resten av boksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme her. Så venter i spenning om noen vet årsaken:)

Jeg kan meddele at jeg tok ut panelet og oppdaget at festepunktene til panelet var knekte. Limte disse i håp om at det skulle bli bedre. Det ble det ikke hos meg. Kan hende jeg ikke har fått det helt til. Et problem med slike paneler er at knappene slites ned på innsiden slik at det blir stor mellomrom og ingen kontakt. Hadde lignende problem på mobilen. Da la jeg inn en liten papirbit i hullet slik at jeg fyllte opp tomrommet. Dette gav godt resultat på mobilen. (har ikke prøvd det på bilen ennå):(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har demontert og rengjort dette panelet. Tror jeg har en pdf guide liggende og. Kan sjekke senere i dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har demontert og rengjort dette panelet. Tror jeg har en pdf guide liggende og. Kan sjekke senere i dag

Ble det positivt utfall?

Kult om du kan laste opp nå info!.

Idag låste alt seg, prøve å presse litt på fronten, plutselig fungerte det. Kan like godt være tilfeldig.

Ser nå at displayet "blinker" når tenninga er på/motor av, men blinker ikke når motor er på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstykke på tenningslås? Har det noe sammenheng med klima?

Hvem vet..

Sammenheng og sammenheng, det er ofte elektriske gremlins forbundet med tenningslåsen på disse bilene, men da har man gjerne flere feil som at viskerne går dårlig, lyset blinker etc. samtidig. Som sagt, vilt tips. :P

Avanserte biler som begynner å bli gamle er alltid interessant!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Logg inn med youtube/gmail/google kontoen så går det sikkert. Om det ikke fungerer får jeg finne på noe annet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er PDF format så kan du vel legge den ut her i tråden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Logg inn med youtube/gmail/google kontoen så går det sikkert. Om det ikke fungerer får jeg finne på noe annet

Det funker sålenge du gir hver og en tilgang. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre da? Hvor er det best å legge den ut??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.