Anbefalte innlegg

Har en sak som plager meg med bilen (audi 2.0tdi 170hk) under kjøring.. Når man gir full gass, så tar det ca et halvt sekund til et sekund før bilen/motoren responderer skikkelig og at man får full effekt..

Er det noen andre som deler denne erfaringen..?

Er det noen som vet hva som forårsaker dette, evt noen måte å bli kvitt det på..?

 

Når bilen står i ro og man ruser den er det ikkje sånn..

 

 

Takke for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her i gården...

Tror problemet heter diesel og turbolag....forstår det som 211TFSI bensin er mye kvikkere slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en god del bedre på common rail motorene. Husker det var treg gassrespons i -07 Passaten med 1,9 tdi. Var av og til sånn at det var plagsomt om jeg hadde det rette (lave) turtallet i 2. gir og skulle kjappe meg inn i en ledig luke. Fikk etter hvert sportsluftfilter (innsats) som egentlig skal hjelpe ift. gassrespons, men merket ikke en dritt forskjell... Synes de nye motorene er langt bedre, selv om nok 3-literen i A6'n er bedre enn 2-literen i CC'n :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror problemet heter diesel og turbolag....

 

Tro om igjen ;)

 

Det er programvaren som holder igjen for å begrense røyk og unngå for mye moment for tidlig, blir bedre med chip, men fortsatt så tas det hensyn til røyk og momentbegrensning. En såpass liten vnt turbo tar ikke lang tide å spoole!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke turbolag da...men diesel er forsatt der...for bensin soter ikke (i mormale trimmingsgrader iallefall).

Jeg har commonrail, og fortsatt så er den litt treg, men da er det software og anti-sot som er årsaken. Og det er kanskje greitt nok, så tetter jeg ikke partikkelfilteret så lett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her i gården...

Tror problemet heter diesel og turbolag....forstår det som 211TFSI bensin er mye kvikkere slik.

 

Ble en god del bedre på common rail motorene. Husker det var treg gassrespons i -07 Passaten med 1,9 tdi. Var av og til sånn at det var plagsomt om jeg hadde det rette (lave) turtallet i 2. gir og skulle kjappe meg inn i en ledig luke. Fikk etter hvert sportsluftfilter (innsats) som egentlig skal hjelpe ift. gassrespons, men merket ikke en dritt forskjell... Synes de nye motorene er langt bedre, selv om nok 3-literen i A6'n er bedre enn 2-literen i CC'n :)

 

Tro om igjen ;)

 

Det er programvaren som holder igjen for å begrense røyk og unngå for mye moment for tidlig, blir bedre med chip, men fortsatt så tas det hensyn til røyk og momentbegrensning. En såpass liten vnt turbo tar ikke lang tide å spoole!

 

Kanskje ikke turbolag da...men diesel er forsatt der...for bensin soter ikke (i mormale trimmingsgrader iallefall).

Jeg har commonrail, og fortsatt så er den litt treg, men da er det software og anti-sot som er årsaken. Og det er kanskje greitt nok, så tetter jeg ikke partikkelfilteret så lett...

 

 

Har jo hatt en passat 1.9tdi 130hk pd, å den var mye raskere på avtrekkeren en denne her..

 

Det er vel større turbo i 170hk..men kan umulig vere så mye turbolag..!

 

Men det kjennes akkurat ut som turbolag.. Men planen er å få vekk dpf og chipping etterhvert..så da får men vel kanskje litt bedre respons.. :)

 

Lurer på om 140hk er akkurat like "treg"..hadde vert artig å sammeligna..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at 170hk har mer lag enn 140hk, men ikke prøvd den selv. Uansett så er det jo fortsatt en relativt liten turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd 140 vs 170, og det er ganske merkbart mere lag i 170HK'ern.. Syns den er slitsom å kjøre, for det er jo som en ketchup flaske..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på de gamle PD-motorene da, eller ny CR-motorer også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at 170hk har mer lag enn 140hk, men ikke prøvd den selv. Uansett så er det jo fortsatt en relativt liten turbo.

 

Har prøvd 140 vs 170, og det er ganske merkbart mere lag i 170HK'ern.. Syns den er slitsom å kjøre, for det er jo som en ketchup flaske..

Slitsom å kjøre blir vel å ta litt hardt i..er en drøm på motorveikjøring feks.. Men skal man kjøre litt aktivt på smale veier, med mye nedbremsing og så er det litt irriterende..

 

Tenker du på de gamle PD-motorene da, eller ny CR-motorer også?

 

Den det er snakk om er en 07mod 2.0tdi.. å det er PD-motor, så vidt eg vet..?

 

Nå så får eg fullt trykk ved 2000omdr.. Under dette er det rimelig dødt..

Men dette må vel bli litt bedre ved fjerning av dpf..? Blir jo bedre flow i eksosen da..så sku nødvendigvis hjelpe på å få fortgang i eksostrømmen etter turboen..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitsom å kjøre blir vel å ta litt hardt i..er en drøm på motorveikjøring feks.. Men skal man kjøre litt aktivt på smale veier, med mye nedbremsing og så er det litt irriterende..

 

 

 

Den det er snakk om er en 07mod 2.0tdi.. å det er PD-motor, så vidt eg vet..?

 

Nå så får eg fullt trykk ved 2000omdr.. Under dette er det rimelig dødt..

Men dette må vel bli litt bedre ved fjerning av dpf..? Blir jo bedre flow i eksosen da..så sku nødvendigvis hjelpe på å få fortgang i eksostrømmen etter turboen..?

 

Ja, din er pumpedyse, tenkte mer på Øyvind sin kommentar om at han hadde prøvd 140 vs 170. Men regner med det gjelder pd-motorene, som din. De nye er det jo bare software som er forskjell, var i alle fall det da de kom som CR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en forholdsvis "stor" KKK turbo på A4 170hk pumpedyse. Den vil føles ganske treg til ca 1800 rpm. De mindre motorene er mye kvikkere på lave turtall. Den vil føles en del bedre i chippet utgave men ingen ræser på lave turtall der heller.Hadde en slik i 5 år og likte godt det trøkket som kom på ca 2000rpm:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en forholdsvis "stor" KKK turbo på A4 170hk pumpedyse. Den vil føles ganske treg til ca 1800 rpm. De mindre motorene er mye kvikkere på lave turtall. Den vil føles en del bedre i chippet utgave men ingen ræser på lave turtall der heller.Hadde en slik i 5 år og likte godt det trøkket som kom på ca 2000rpm:)

 

Ja, skjønner.. :)

Ja, er jo bra med juice etter 2000omdr.. :) Alle som har prøvekjørt bilen er overrasket over trøkket i den..går jo bra til en orginal diesel familiebil å vere :)

Gleder meg til å få chippet og fjernet dpf.. Det blir bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitsom å kjøre blir vel å ta litt hardt i..er en drøm på motorveikjøring feks.. Men skal man kjøre litt aktivt på smale veier, med mye nedbremsing og så er det litt irriterende..

 

 

 

Den det er snakk om er en 07mod 2.0tdi.. å det er PD-motor, så vidt eg vet..?

 

Nå så får eg fullt trykk ved 2000omdr.. Under dette er det rimelig dødt..

Men dette må vel bli litt bedre ved fjerning av dpf..? Blir jo bedre flow i eksosen da..så sku nødvendigvis hjelpe på å få fortgang i eksostrømmen etter turboen..?

 

Tenker da selvfølgelig på bykjøring Osv. Skal man forte seg ut i en rundkjøring eller noe er det nada respons. Min mening:) og ja, jeg mener PD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.