#1 Skrevet September 8, 2012 Hei. Har hatt et par ting med bilen en stund nå som jeg lurer på om noen kan si noe om? 1: Når jeg ligger og cruiser i Drive på tiptronicen, mellom 1400-1800rpm, så "Jager" motoren opp og ned mellom disse turtallene. Hvis jeg gir litt mer gass, eller girer ned, så forsvinner denne "Jagingen". 2: På samme turtallsområde får jeg samtidig en mekanisk vibrasjon fra det jeg best kan beskrive som et område i/rundt motor/girkassen. Denne vibrasjonen følger "jagingen", og er sterkest like før kassen selv girer ned, eller jeg gjør det med tiptronicen... Har på fredag på verkstedbesøk, fått fastslått at høyre bolt bak på girkassen er knekt. Kan det være at vibrasjonen jeg kjenner skyldes dette? Men hva da med jagingen? Det er altså særlig når motoren begynner å dra litt tyngre/får mer motstand, ofte i forbindelse med slakk oppoverbakke, og like før girkassen altså selv girer ned, at denne vibrasjonen gjør seg gjeldene. Jagignen som beskrevet i punkt 1, er også sterkest akkurat her. Hvis jeg bruker tiptronicen og girer ned, forsvinner vibrasjonen og jagingen... Noen som kanskje kan ha en anelse om hva dette er? Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2012 kanskje clutch hydrokinetic... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2012 Nå er jeg ikke helt inne på terminologien her, så kanskje de kan utdype slik at en "menigmann" skjønner? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2012 Slitt kasse, har kjent dette i mange c5'er med både 2.5tdi, 2.8 30v og 2.7t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2012 Hvilken motor har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2012 Glemte helt; kassen ble byttet for 60000km siden. Nyoverhalt fra NBS. Skjønner ikke at jeg klarte å utelate det!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2012 (endret) Hvilken motor har du? 1.9 TDI 130hk :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...