Anbefalte innlegg

Hallo og goddag!

Jeg har noen store planer for skuta angående felg og senk. Men fagkunnskapen min strekker ikke til hehe. Så jeg lurer på hvilke senkesett/coilovers er det folk kjører rundt på i sine touraner? hvor mye senk kan jeg få til? og ikke minst: hvordan i huleste kommer jeg til alle bolter og alt tilhørende dempere og slikt? Dempertoppene foran sitter jo godt gjemt nesten innunder dashbordet hehe.

Tar med stor glede imot tips og forslag til felger også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk! har noen timer med lesestoff her ja, hehe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...hvilke senkesett/coilovers er det folk kjører rundt på i sine touraner? hvor mye senk kan jeg få til?

Mange her kjører rundt med KW v1 eller KW v2. Kjøp H&R Ultra low så får du kanskje bilen lavt nok er vel erfaringen jeg sitter igjen med. Eventuelt så kan du jo gå for luft.

hvor mye senk kan jeg få til?

KW senker spesielt lite i forhold til hva man kan være vandt til på andre biler. 60-70mm senk er omtrent maks med ett KW sett. Selv har jeg fjernet justeringa bak men har litt å gå på forran(men der sitter det fast).

H&R tror jeg skal gå lavere, tipper ca 80mm maks. Luft så kommer du vel så lavt du vil, eventuelt med litt modifikasjoner.

og ikke minst: hvordan i huleste kommer jeg til alle bolter og alt tilhørende dempere og slikt? Dempertoppene foran sitter jo godt gjemt nesten innunder dashbordet hehe.

Hyggelig av Kristian å linke til min tråd ovenfor :) Hvis du leser gjennom den så har jeg også fått gode beskrivelser på hvordan du bytter både forran og bak da jeg har lurt på dette selv. Enjoy! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar! Jeg må ta en skikkelig økt å lese meg opp på disse greiene tror jeg. Skal bli bra å komme seg ned på jorden ihvertfall. Får bare se hvor lang tid det tar! Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.