#1 Skrevet April 28, 2005 Hvor får jeg kjøpt forsterka clutch til Audi TT Quattro Har nå ute motor og gearkasse på TTèn og lurte i den anledning på om jeg skulle bytte clutchen. Orginal koster 4500 kr så jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve en forsterka utgave. Det er litt trim og mere kommer sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2005 Ingen som kan hjelpe meg med opplysninger om forsterka clutcher?? Lurer vel egentlig på det meste: Hvor Pris Forskjellige typer Kjørbarhet Levetid osv osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2005 Hellanor har sacks clutcher, også forsterka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2005 Kollevold leverer ( http://www.kollevold.no ) helix clutcher http://www.helix-autosport.com/groupn.asp?Auto=3&Page=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 1, 2005 Jeg kan på det varmeste anbefale Performance clutch fra Sachs Race Engineering. Denne kan du skaffe via Hellanor, men det er nok en fordel å bytte trykkplate, clutch og utløser lager i samme slengen dersom du velger denne. Du finner mer informasjon og nedlastbar katalog på denne siden: http://www.sachs-race-engineering.de/owx_3_32257_2_0_0_00000000000000.html For bestilling via Hellanor må de to første siferne i del nr. sløyves (Dvs. 88 tas bort). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2005 Jeg fikk min Sachs clutch fra Bilspectra i Molde. Den holdt dessverre ikke effekten i 200'en, så jeg endte opp med en fire-lamellers clutch med sinter-belegg. Den holdt bra, absolutt å anbefale. En god clutch er et must. Det er liksom ikke noe du har lyst å bytte hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2005 Jeg fikk min Sachs clutch fra Bilspectra i Molde. Den holdt dessverre ikke effekten i 200'en, så jeg endte opp med en fire-lamellers clutch med sinter-belegg. Den holdt bra, absolutt å anbefale. En god clutch er et must. Det er liksom ikke noe du har lyst å bytte hele tiden. Hvor fikk du tak i den fire lammellers sinterclutchen? Var det en komplett pakke med lamell, trykkplate og utløserlager? Jeg er så grønn på dette her at det er helt trist. Er vel blitt for gammel til dette bilstyret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 1, 2005 En clutch med sinter belegg er vel ikke å anbefale for en bil som skal benyttes til daglige gjøremål (blir vel litt mye rykk og napp), men planen for TT'en er kanskje å benytte den hovedsakelig for banekjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 1, 2005 En clutch med sinter belegg er vel ikke å anbefale for en bil som skal benyttes til daglige gjøremål (blir vel litt mye rykk og napp), men planen for TT'en er kanskje å benytte den hovedsakelig for banekjøring? Jeg måtte skrive under på at det skulle være konebil for å få lov til å slepe den med meg hjem. Så vi snakker vel først å fremst kjørbarhet og holdbarhet. Men at bilen skal prøves på bane er 100% sikkert. Det jeg er ute etter er en clutch som er bra å kjøre med og som tåler litt hjuling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 1, 2005 Jeg måtte skrive under på at det skulle være konebil for å få lov til å slepe den med meg hjem. Det høres ikke ut som en sinter clutch er det rette for deg. Jeg vil derfor fortsatt anbefale en Sach Race Engineering Performance Clutch med "organic special facing". Den tåler et moment opptil 440 Nm (forutsatt at trykkplaten også byttes). Clutch pedalen vil være merkbart hardere enn orginalt, men med god komfort og kjørbarhet. Vil du absolutt ha en sinter clutch plate kan Sachs levere det også, den tåler opptil 490 Nm (forutsatt at trykkplaten også byttes). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 2, 2005 Jeg fikk tak i full pakke fra BilSpectra i Molde. Den kostet noen tusen mer enn den forsterkede Sachs clutchen, men jeg måtte ha noe sterkere. Du har jo et annet alternativ og.. Nemlig 6-platers sinter. De skal være enda mer konevennelig å kjøre med enn 4 og 2 platers. Jeg brukte min til til hverdags og til fest. Tilogmed mamma var ute og kjørte den til butikken noen ganger, uten at sinter'en var noe problem. Det gikk fint an å slure med den og, det er ikke rykk og napp akkurat. Ta en tlf til Bilspectra og hør på tlf. 71 20 64 20 Det koster iaffal ikke mye. De skaffer både Sachs og Sinter, uansett hva du måtte bestemme deg for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...