Trenger godkjenningspapirer til Golf Mk2, 1.6 -> G60, må vise bilen på biltilsynet.

Anbefalte innlegg

Hadde en liten "incident" med trafikkorpset i dag som medførte at jeg må på FULL teknisk hos biltilsynet.

 

Lurer litt på hvordan man går frem i slike saker først og fremst.

Har fått beskjed om å avtale time hos biltilsynet innen 4. mai, så får vel time noen uker etter den datoen.

 

Her er sånn jeg tror det er..

 

1.Bestille time

 

2. Få dokumentasjon fra fabrikant, på motor, bremser osv.

 

3. Vise bilen hos fabrikant og få dokumentasjon på at nødvendige ombygninger er gjennomført

 

4. vise bilen hos biltilsynet og krangle som fy ;)

 

Om noen har noen andre relevante ting innen temaet her som jeg ikke har nevnt setter jeg pris på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca den gangen ja, ihvertfall slik jeg må gjøre det! Men har ikke du turbo da? Da krever de benking av bilen med antall hk, ved ett gitt ladetrykk!

Hva var så denne incidenten, hvordan merka de bilen ikke var "orginal"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Møller, de skriver ut og signerer papirer til deg. Enkelte tilsyn godtar ikke kopier, og referansenummeret på papirene må stemme.

 

Få fatt i papirer, stikk på møller og få de til å gå gjennom bilen og sjekke at den er bygget om til G60 med alle nødvendige deler, ta med deg papiret fra Møller til Tilsynet.. SÅ kan du begynne å krangle.

 

Slik gjorde jeg det, ettersom Tilsynet ikke hadde kompetanse til å sjekke at alle delene var byttet ut. Ang. turboen din, så må du ha bevis og plombering på 160hk+10%, som er tillatt trimming.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Møller, de skriver ut og signerer papirer til deg. Enkelte tilsyn godtar ikke kopier, og referansenummeret på papirene må stemme.

 

Få fatt i papirer, stikk på møller og få de til å gå gjennom bilen og sjekke at den er bygget om til G60 med alle nødvendige deler, ta med deg papiret fra Møller til Tilsynet.. SÅ kan du begynne å krangle.

 

Slik gjorde jeg det, ettersom Tilsynet ikke hadde kompetanse til å sjekke at alle delene var byttet ut. Ang. turboen din, så må du ha bevis og plombering på 160hk+10%, som er tillatt trimming.

På tilsynet i oslo skal de ha bremsepapirer eller så tar de med bilen og bremser den på f.eks NAF som er nærmeste sted med rulle.

det var iaf svaret jeg fikk ang ombygging fra G-lader til Turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte Tom Sagerud på fredag og han skulle sende meg papirer på ombygg til G60. Så da er motoren i "boks" får jeg håpe.

 

Mangler TUV på DTM speila, dekk (215-40-16 på 9" felg), baklykter, og litt annet småtteri.

 

"Incidenten" var at jeg var ute på en testtur i nabolaget hvor jeg jobber, hadde tuklet litt med tenningsoppsett og skulle teste om det funket, det gjorde det.... :D men de 2 tjenestemennene fra trafikkorpset som lå bak meg på den 500meter lange kjøreturen var ikke like imponert, spant ut 1 og 2 gir rett foran dem, slakket av og tømte så 1,2 og litt inn på 3 gir så jeg hadde litt i overkant av 100km/t. I 40 sone.... fort må det iallefall ha gått, for de hadde bare fått målt meg over 59,1 meter før jeg bremsa og snittfarten var da 64,3 km/t. De måtte ha måling på over 100meter for at målingen skulle være gyldig, men de kunne anmelde meg for uforsvarlig kjøring, noe jeg selvfølgelig samtykket i, men de syntes jeg var en så hyggelig og oppegående fyr, så de skulle la vær å anmelde meg, snakk om flaks.... :)

 

De gule baklyktene var det de reagerte mest på faktisk, senk og hjul kom vi ikke inn på. De skulle titte i motorrommet og da, det var jo noe av det morsomste... lukket opp motorrommet og de blir stående der ett par minutter og titta og tok på alt mulig, så lyder det fra den ene politimannen "Jeg har ikke så stor teknisk innsikt, men jeg ser at det er noe her, men jeg ser ikke hva det er.... men batteriet ditt, det er litt løst..." var ikke lett å holde latteren inne da... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schmidt TüV papirer for 9x16 finner du på nettet et sted. Jeg gjorde det, så min er godkjent med 9x16 215/40/16.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schmidt TüV papirer for 9x16 finner du på nettet et sted. Jeg gjorde det, så min er godkjent med 9x16 215/40/16.

 

Fant papirer på 9x16 med 215-40, men de krever vistnok godkjenning på dekket og, at det tåler å bli montert på en litt for bred felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant papirer på 9x16 med 215-40, men de krever vistnok godkjenning på dekket og, at det tåler å bli montert på en litt for bred felg.

Er bare å kontakte Toyo det.... har selv ett papir som du kan låne

der er toyo proxes T1 godkjent i 215/40/16 fra 7,5 til 9,5" s felg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gule baklyktene var det de reagerte mest på faktisk,

 

Er de lakkerte eller ordentlige greier? Hvis det er ordentlige greier, så burde de vel være E-merket? Er de E-merket har de ingenting de skulle ha sagt, da er de godkjent over hele Europa uten behov for videre sertifisering, dokumentering og godkjenning. er de lakkerte så er det bare å smekke på et par vanlige før kontrollen.

 

Samme med speilene egentlig, det er vel en sjangs for at de er E-merket, hvis ikke så er det vel fort gjort å sette på et par vanlige speil for kontrollens skyld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er time bestilt, 30 Mai kl 10.00 : smil :

 

Får håpe motoren ikke raser på hovedtreffet da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er de lakkerte eller ordentlige greier? Hvis det er ordentlige greier, så burde de vel være E-merket? Er de E-merket har de ingenting de skulle ha sagt, da er de godkjent over hele Europa uten behov for videre sertifisering, dokumentering og godkjenning. er de lakkerte så er det bare å smekke på et par vanlige før kontrollen.

 

Samme med speilene egentlig, det er vel en sjangs for at de er E-merket, hvis ikke så er det vel fort gjort å sette på et par vanlige speil for kontrollens skyld.

 

Baklyktene var E-merkede de, så da trenger jeg jo ikke papirer. Må vel sette på ett par refflekser med dobbeltsidig tape da ;)

 

Frontlyktene er jo orginale VAG, så det burde jo gå greit, er jo e-merkede de og.

 

Speilene fant jeg ingen E-merking på, er vel redd det eventuuelt står på innsiden.....

 

Så om noen har no nyere enn 88- speil å låne vekk til den 30 mai hadde det vært flott :)

 

Trenger og godkjenning på Bonrath mono visker, om jeg ikke tar en spansk en og sier at mk2 ikke kom med dobbeltvisker før i 84 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger man godkjenning på speil??????

 

sett bare på eit anna sett med hjul når du skal på kontroll.

det gjorde eg og sa at eg hadde solgt dei andre felga.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger man godkjenning på speil??????

 

Det er ihvertfall godkjenning på mine originalspeil... Står E-merke på undersiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger man godkjenning på speil??????

 

Tror ikke du trenger det hvis de ikke har skarpe kanter o.l.

 

Minimuskravet til størrelse er 70*100mm eller tilsvarende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk er det du har på bilen og trenger godkjenning på?

 

Fabrikant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke dekk er det du har på bilen og trenger godkjenning på?

 

Fabrikant?

 

Har Toyo proxes TS-1 215/40-16, men har ordnet papirer på dette, Rudi hadde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.