#1 Skrevet September 11, 2012 Dette gjelder KV motor, 2,2 ltr 5'er på -85 modell Audi 90; Ved oppstart når den er helt kald går den på 3000 omdr min før den legger seg på rundt 1500-1800 tomgang. Første to hundre meter i fart rykker og napper den før den slår seg til ro og går jevnt som en klokke og etterpå rundt 11-1200 på tomgang. Gjelder kun om morran og etter jobb. Liten lunk på motor og den funker! Er det noe kaldstartregulering ett-eller-annet jeg bør se på her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2012 sikkert kaldstartsregulatoren ja... hvert fall det første som slår meg. Ville gått over den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2012 (endret) sikkert kaldstartsregulatoren ja... hvert fall det første som slår meg. Ville gått over den. OK Morten, takk for svar. Sjekker det. PS - mener du denne? Søkte i forumet på kaldstartregulator, og fant ikke noe relevant? Er definert som en varmkjøringsregulator på annonsen på Ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2012 Ja. Det er den og det er sikkert det riktige navnet ja. Bare til info. Mange av disse er dårlige på sine eldre dager så sjekk den du har så du er sikkert på at det er feilen før du skaffer en ny brukt. Tror det går å modifisere disse slik at de gir riktig mengde. Men usikker på hvordan det gjøres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2012 Ja. Det er den og det er sikkert det riktige navnet ja. Bare til info. Mange av disse er dårlige på sine eldre dager så sjekk den du har så du er sikkert på at det er feilen før du skaffer en ny brukt. Tror det går å modifisere disse slik at de gir riktig mengde. Men usikker på hvordan det gjøres OK - takk for hjelp igjen. Vi får se hva det blir til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...