Audi A4 1.8T dør ut under kjøring

Anbefalte innlegg

a4'n dør ut under kjøring for tia, den er chippet. mister bare alt som heter gassrespons og den bare bremser seg ned på motoren, greier og holde den i livet med å gire ned og holde turtallet oppe. vist turtalle går for langt ned dør den ut og kan vær vanskelig å starte igjen før etter litt venting..

Problemet oppstår helt random, det kan skje når som helst. Når jeg kjører helt vanlig finner bilen plutselig ut at den skal dø under kjøringen. Så etter 5-10sekunder når jeg holder inne gassen menst bilen bare triller videre så kommer gassen tilbake. Om jeg tar inn clutchen istedenfor og gasse dør bilen konstant, og tenning går på,

Har ikke noe og si om jeg kjører fort eller seint, det skjer uansett. Når problemet inntreffer, så er det ikke noe som helst antydning til respons fra gassen, bilen er helt dau. Så etter 5-10sekunder kommer gassen igjen og den går helt normalt. Kan skje opp til flere ganger på liten og lang distanse, har ingenting og si.

Har lest ut feilene på bilen og der var det ingenting...

så noen som kjenner til problemet?? og kan hjelper meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen direkte erfaring fra denne type motor.. Men Høres ut som problemer med bensintilførsel.. Kan vere dårlig kontakt, eller dårlig/gåen fødepumpe..? Evt et tett drivstoff-filter, eller vann i tanken..

Men i og med at den "dør ut" så tviler eg på at det er vann i tanken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe, rele til pumpe eller rele til motorstyring er ting jeg ville startet med å sjekke opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tilligere hørt " smelle lyder " fra baki med tanken og under der når den står på tomgang eller nett etter jeg har slått av bilen. vanskelig og forklare men. litt sånn flere smell/bankelyder etter hver andre ...

bensinmåleren har heller aldri virket i mitt eie...

får se litt på det seinere når jeg kommer hjem igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo vere vakum i tanken og..? At ventilen som sitter i tanklokket ikke slepper inn luft.. Prøv å bytt til et sånn billig universalt plastlokk for å se om problemet forsvinner.. Er jo et billig forsøk iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo vere vakum i tanken og..? At ventilen som sitter i tanklokket ikke slepper inn luft.. Prøv å bytt til et sånn billig universalt plastlokk for å se om problemet forsvinner.. Er jo et billig forsøk iallefall :)

Kan nok være lurt å sjekke. En kompis hadde samme problem på mopeden sin husker jeg. Slet lenge med å finne ut hva det var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt mulig du er inne på noe! tok like så greit og bytta tank lokk med bilen som står i garasjen så får vi se hvordan det blir å kjøre til jobb i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt mulig du er inne på noe! tok like så greit og bytta tank lokk med bilen som står i garasjen så får vi se hvordan det blir å kjøre til jobb i morgen :)

Blir spennende å høre resultatet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt med det andre tank lokket fra 90'n min siste dagene, har ikke hatt noe problemer etter det, ikke stoppet eller hatt noen problemer, så regner med det var feilen! følte bilen gikk mye bedre nå når jeg ga på, og tankmåleren min kom sånn halveis tilbake sånn den var før : p den er ikke helt god enda ( viser bare halv tank når det er full tank og dette bare ned på 0 igjen etter en stund : p)

suser heller ikke rundt tank lokket.. så får invister i et nytt et sånn at det som jeg har nå kan komme tilbake til den andre bilen : )!

takker for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.