#1 Skrevet September 11, 2012 Har en golf 3 1,8 90hk innom her med en noe irriterende feil. Feilen er forbigående og det er mye verre med varm motor enn etter kaldstart med påfølgende småkjøring. Beskrivelse: Motor dør uten videre uavhangig av hastighet, det skjer også på tomgang. Viser ingen tegn til fusking på forhånd. Det er akkurat som man skulle slått av med nøkkelen. Av og til er det bar et "hopp" under akselerasjon, men som oftest må motoren startes på nytt med nøkkel. Har vært av med en del kontakter i tilknytning til gasspjeldhus, men ikke noe påfallende. Har ikke lakt ned så mye tid ennå med å gått over alt av ledninger osv, ville høre om dette er en kjent sak først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2012 Feilkoder ? Tenningsmodul/coil er ikke helt ukjennt feil.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2012 Jeg mistenker tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2012 Tettningspakkningen mellom monojetthuset og innsug, om d er det på de? Kan morkne opp med årene kansje? Men sluttstykket på tenningslås holder jeg og en knapp på... sjekk feilkoder ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2012 Xrele,ledninger til dysa, el.del tenningslås, kabling stikk tenningslås, posisjonssensor. Eller sikkert en enkel feil ingen tenker på som løs jord kabel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2012 Feilkoder ?Tenningsmodul/coil er ikke helt ukjennt feil.... Fikk lest av når jeg fant kabelen i dag. Fikk følgende 00515 - camshaft position sensor no signal 0518 throttle position sensor open or short to plus, intermittent 00523 intake air temp sensor open or short to plus, intermittent Slettet alle og 00515 kom tilbake umiddelbart når motor var avskrudd. Når jeg slettet mens motor gikk kom ikke 00515 tilbake før etter stopp. De to andre har ikke dukket opp igjen. Hvilke av feilene kan gi full kutt i tenning eller bensininnsprøytning? Tettningspakkningen mellom monojetthuset og innsug, om d er det på de? Ja det er gummiflens på disse, men den er nylig byttet (etter den var helt av faktisk). Den gir heller ikke gi samme feilsymptom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2012 ser ut til at 00515 kanskje ikke er en reell feil wiki 00515 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2012 00515 er nok ikke en reell feil ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...