#1 Skrevet September 12, 2012 Som topic sier, jeg har en golf mk1 stående her... den fungerer ikke på noen av trinnene, fikk beskjed av selger om at det bare var og bytte motstanden, noe jeg har prøvd. Har prøvd 2 stk nå, ingen av dem gjør den noe anerledes, er det noen som har noen tips på hvordan jeg bør feilsøke for og finne feilen? evt noen som vet hva som pleier og gå på di bilene ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2012 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2012 Prøv deg med en ny bryter. Er også plassen for å starte målingene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2012 Har nå målt etter strøm til vifta, der var det ca 0 volt... vi gikk derfor bak på bryetern, der går det inn 1 hvit ledning, 1 Gul ledning , 1 gul med svart stripe og 1 svart med rød stripe.. Di 3 først nevnte går opp til vifta og inn på motstanden... den rød går videre, så der skal det vel være strøm inn (12v) regner jeg med, så når man justerer bryteren skal den gi strøm til 1 av di 3 ledningene .... (?) Men her var det heller ingen strøm er det noen da.. som kan fortelle meg hvor jeg finner relé til vifta? jeg regner med bryteren er i orden siden jeg ikke målte noe strøm inn på den heller. har ingen instruksjonbok eller sikring/relé oversikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2012 Får viftemotor spenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2012 slik som jeg har forstått det nå... så kommer det strøm fra batteriet... inn på et relé som gir spenning når tenningen er på... herfra går den inn i bryteren og herfra skal den da gi strøm videre inn til vifta. er jeg helt på bærtur da? men nei jeg får ingen spenning inn på verken bryter eller inn på viftemotor .. samme hvilket hakk den står på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2012 Sjekket sikringen? Releet som er involvert er nok det samme som på resten av ting som følger tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2012 Sjekket sikringen?Releet som er involvert er nok det samme som på resten av ting som følger tenningslåsen. Såvidt jeg kan se, så er alle sikringer hele. Men jeg har ingen oversikt på hva som går på hva... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2012 Hei! Jeg har hatt samme problem med min MK1 og tok en titt på dette i dag da det begynner å bli litt kjølig å kjøre uten vifteapparat. På min bil byttet jeg nylig bryter og panel så lys og alle trinn virket før sommeren. Men dette kuttet plutselig ut etter at jeg lånte bort bilen i sommer. Når jeg sjekket i dag så lot jeg bilen gå og med bryteren satt til full guffe. Så stakk jeg hodet ned for å sjekke relè og sikringer. Sikringene så ok ut så jeg begynte å dra litt forsiktig i et par relè for å se om det var dårlig kontakt. Men jeg kom borti noen ledningen og så at det gnistret heftig i det som ser ut som en bryter enda lenger oppunder sikringspanelet. Da stoppet jeg bilen og sjekket at kablene satt på denne bryteren, men her var 2 av 3 gnistret seg så porøse at de ble ødelagte i mitt forsøk på å sette de på igjen. Men jeg startet bilen igjen og sjekket om viften startet om jeg holdt ledningene på plass og det gjorde den! Lykke til med videre feilsøking:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 28, 2012 Hei! Jeg har hatt samme problem med min MK1 og tok en titt på dette i dag da det begynner å bli litt kjølig å kjøre uten vifteapparat. På min bil byttet jeg nylig bryter og panel så lys og alle trinn virket før sommeren. Men dette kuttet plutselig ut etter at jeg lånte bort bilen i sommer. Når jeg sjekket i dag så lot jeg bilen gå og med bryteren satt til full guffe. Så stakk jeg hodet ned for å sjekke relè og sikringer. Sikringene så ok ut så jeg begynte å dra litt forsiktig i et par relè for å se om det var dårlig kontakt. Men jeg kom borti noen ledningen og så at det gnistret heftig i det som ser ut som en bryter enda lenger oppunder sikringspanelet. Da stoppet jeg bilen og sjekket at kablene satt på denne bryteren, men her var 2 av 3 gnistret seg så porøse at de ble ødelagte i mitt forsøk på å sette de på igjen. Men jeg startet bilen igjen og sjekket om viften startet om jeg holdt ledningene på plass og det gjorde den! Lykke til med videre feilsøking:) la opp ny strøm jeg :-) men takk for tipset:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...