#1 Skrevet September 12, 2012 Superdumt spørsmål, men jeg har uoriginale lykter foran. Jeg har tåkelysbryter foran og bak, den foran lyser hele tiden og det går ikke an å slå av den. Det henger noen ledninger i motorrommet som er til lysene, det var kanskje tåkelys i original lyktene? Tenker å montere tåkelys i støtfangeren, og da blir det litt enklere hvis strøm osv er på plass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2012 A4 B5 fikk ikke tåkelys orginalt før i faceliften som kom i sent 1999 er jeg veldig sikker på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2012 A4 B5 fikk ikke tåkelys orginalt før i faceliften som kom i sent 1999 er jeg veldig sikker på De kom med tåkelys jo, men som trådstarter sier så var det i hovedlykta. Grøftlys kom ikke før facelift nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2012 Er tåkelys i hovedlyktene på de modellene som har det, er ekstrautstyr. Men de ledningene skal gå i samme pølsa som resten av ledningene til hovedlykten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2012 Det er enkelt å kjenne igjen lyktene til en B5 med tåkelys før facelift. Disse har nemlig også separate nær- og fjernlys, i tillegg til integrert tåkelys. Derfor er det hele tre forskjellige pærer i disse lyskasterne, mot bare èn (H4) i de uten tåkelys. Det er ikke enkelt å skille forskjellen når lyset er slukket... Jeg prøvde å finne et bilde, men det var ikke enkelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2012 Kan ta bilde av mine lykter i morgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2012 I min 98mod så satt det originale spredere i hovedlykta. Ledningene til sprederne ligger originalt på alle A4 bilene (mener jeg?) i den "pølsa" som går fram til den runde pluggen bak på lykta. Ledningen for tåkelysene er Grønn med hvite striper. Men den har en sær kobling i den runde pluggen der, slik at om du vil flytte disse kablene ned til framfangeren så må de klippes, da en strømtjuv ikke vil fungere med mindre du bryter kretsen før pluggen.. (om noen forsto det) Litt vanskelig å se det her, men dette er nå slik original lykten ser ut. ¨ Og nei, ingen Europeiske biler kom med tåkelys i fangeren før facelift. Men facelift bilene i USA brukte samme fanger som pre facelift her. Slik at om du vil ha originale spredere i framfangeren på en pre facelift, så må du skaffe lykter og deksler fra en Amerikansk facelift. Kan vel tenkes at bilen din kan ha hatt montert grøftelys i fangeren en gang i tiden som senere er solgt videre? Isåfall kan det hende du har 1 tute og ikke 2. Da for å få plass til tåkelys i fangeren må du fjerne nederste tuta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2012 På B5'en min tok jeg og avisolerte kabelen rett før kontakten, og loddet på ny kabel + krypestrømpe / isolasjonsteim, slik at kabelen inn til lykten enda kan brukes.. Hater og ødelegge det orginale ledningsnettet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...