#1 Skrevet September 13, 2012 (endret) Var sikker på at sprutet jeg fikk tak i tok både lav ohm og høy ohm, et DTA S80 sprut. Men der tok jeg visst feil, Dysene er Bosch 1000 ccm lav ohm, ca 2-3 ohm, men så nå at det skal brukes høy oms dyser på 12-14 ohm, eventuelt bruke ballaster imellom. Jeg finner ingen balaster på nett og vet vel heller ikke hvor mange vatt de må være, har sendt mail til forhandler, men hvia noen her har gerie på det er det grei info å få ut på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2012 Det er vel ingen god ide å bruke dette? Motstanden vil vel forandre seg med temperatur så hvis du kobler det på kontaktene i motorrommet vil de endre motstand etterhvert og du kan få problemer med sprutet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2012 Det er vel ingen god ide å bruke dette? Motstanden vil vel forandre seg med temperatur så hvis du kobler det på kontaktene i motorrommet vil de endre motstand etterhvert og du kan få problemer med sprutet? Nå fikk jeg akkurat svar fra Bjørnstad bil at jeg kunne bruke 10 ohms motstander på 100 watt. Disse er rimelige og har kjøleribber og trenger ikke monteres i motorrom. Men den beste løsningen var og kjøre signalet via en injector module, som sikter bedre tomgang og kjøring på lav fart. Men toppeffekt var ingen problem med slike motstander, og det står også i manualen til sprutet at det går bra og koble til ballaster. Så jeg går for den løsningen foreløbig. Det er ikke noe problem å oppgradere i ettertid heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2012 Ok, men jeg tenker siden du kun har sprut og dyser foreløpig ville det vært bedre og enklere å kjøpe nye dyser nå før mapping og oppkobling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2012 Ja det har dere helt rett , fikk noe tilsvarende tips fra Øyvind Fagerholm på pm, så jeg har fått svar fra efi express at jeg bare kunne sende dysene tilbake til usa og få siemens deca 840cc i stedet som er høy ohm, de er noe mindre men de burde rekke til mitt effektnivå alikevell, ca 600 hk på e85 på en v8 så takker tipsene gutter, fant nok den beste løsningen der ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...