#1 Skrevet September 13, 2012 Skiftet bremseklosser samt skiver for ca 2 mnd siden. Etter en stund så dukket varsel ikonet om at bremseklossene var slitt opp. Det kom og gikk som det ville, men i det siste så har det dukket opp mere og mere. Er det bare å klippe av ledningen fra bremseklossene til sensoren, også teipe denne igjen? Bryr meg ikke så mye om sensoren, sålenge jeg slipper å høre på den pipingen :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2012 Bare å koble sammen, ikke mer hokus pokus enn det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2012 Bare å koble sammen, ikke mer hokus pokus enn det Hvordan mener du? De er jo koblet sammen nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2012 Klipp begge ledningene og skjøt de sammen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2012 Klipp begge ledningene og skjøt de sammen;) Skjøte de sammen? Er det for at det ikke skal komme noe drit inn i de? Må ha det inn med teskje :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2012 De to ledningene inni pluggen til slitasjevarsleren er sammenkobla inni klossene dine, og når klossen er nedslitt så slites ei ledning inne i bremsebelegget ditt i to og systemet registerer og gir deg lampe. Om du nylig har bytta klosser og får varsel ville jeg satt penger på at du har vært uheldig og ødelegge ledningene som sitter igjen i bilen når du fjerner klossene. Om du kortslutter inni pluggen med f.eks et skrujern på begge sider forran så skal pæra forsvinne, hvis ikke har du kabelbrudd en plass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2012 nei, det er for at det ikke skal varsle mer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2012 nei, det er for at det ikke skal varsle mer;) Jo men det vil ikke hjelpe hvis jeg har klart ødelegge kabelen litt? Hva vil skje om jeg bare kobler fra klossene? Piper den hele tiden da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 17, 2012 Da varsler den hele tiden for da er det et brudd. Har du de gamle klossene fortsatt kan du ta og klippe av ledningen imellom kontakten til bilen og der ledningene forsvinner inn i bremseklossen. Ta de to ledningene og koble de sammen enten ved å tvinne de, feste de med en sukkerbit, en presshylse eller lodde. Evt. kan du klippe ledningen på de nye klossene, det velger du selv. Sålenge det ikke er feil et annet sted da så skal lampen for slitte klosser da forbli taus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 18, 2012 Jeg hadde samme problem på min Passat 3BG 2001mod. Løsningen ble å kode bort varselfunksjonen i instrumentet med vag-com og varselet ble borte for alltid. Går ut fra at det er like enkelt på audi også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 18, 2012 Jeg hadde samme problem på min Passat 3BG 2001mod. Løsningen ble å kode bort varselfunksjonen i instrumentet med vag-com og varselet ble borte for alltid. Går ut fra at det er like enkelt på audi også. Husker du hvordan du kodet bort varsellyset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 19, 2012 Jeg hadde samme problem på min Passat 3BG 2001mod. Løsningen ble å kode bort varselfunksjonen i instrumentet med vag-com og varselet ble borte for alltid. Går ut fra at det er like enkelt på audi også. Man må altså kode det bort? Nytter ikke å kun klippe ledningene? Nå i det siste så har lyset gått bort da, men kjenner jeg bilen rett så kommer det snart igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 19, 2012 Høres ut som du har et brudd i en ledning som gjør at du får dette varselet. Få noen med vcds til å kode vekk varselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 19, 2012 Martin, når du klipper ledningen blir det brudd og da piper den. Ledningene må være koblet sammen for at du skal slippe pipingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 21, 2012 Martin, når du klipper ledningen blir det brudd og da piper den. Ledningene må være koblet sammen for at du skal slippe pipingen. Ahh det stemmer. Hjelper vell heller ikke å koble de fra hverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 21, 2012 Vil fortsatt være et brudd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 21, 2012 Husker du hvordan du kodet bort varsellyset? Gå inn på 17.instrument velg så coding. Det kommer opp en oversikt over hva slags verdi du skal skrive inn for å få bort funksjonen. Det kan være lurt og skrive ned hvilken kode som står der før man begynner, i tilfelle det ikke blir som forventet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...