xenon i fjernlys på audi a8 henger, får ikke skrudd det av alltid( ettermontert)

Anbefalte innlegg

Har org montert xenon i nærlys, på fjernlys er det ettermontert, dette henger stort sett, slik at jeg ikke får skrudd av fjernlyset når jeg møter biler. Må skru av alle lys, da går det. hmm, hva kan dette være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som rele som henger, hadde samme problemet på min også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd annet rele smamme problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du montert dette?

Oppdaget på min at releet "henger" fordi styrestrømmen er mongo etter at jeg monterte xenon.

Dette er fordi jeg har montert 35w i nærlysene, står vell rundt 55w halogen der orginalt.

Også 55w xenon i fjærnlysene.. Så har rundt 20w for lite belastning i systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det har med belastingen å gjøre ja, får man ikke motstander for å koble på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med et xenon sett av OK kvalitet så skal det ikke være noe problem å kjøre 35w xenon selv om det orginalt er 55w halogen, kjører du 55w xenon i nærlys vil ikke jeg møte deg på en mørk høstkveld for å si det slik..

Nå vet jeg ikke årsmodell på bilen din osv, men om du har canbus så finnes det egne sett for dette.

på et tradisjonelt system har ikke effekten noen stor betydning da du vil få mindre effekt, som igjen gir mindre stress på det allerede spinkle originale nettet.

Så her høres det mer ut som at relet ditt ikke er helt bra, evt tull med styrestrømmen, eksempel dårlig jord.

Jeg vil anbefale deg å legge opp alt nytt, og da i samme slengen kjøpe et sett fra vvme.com, dette kan også kjører uten rele så framt orginal nettet har et ok tverrsnitt på kablene. Anbefaler også Slim kittet da det tar mye mindre plass, samt du reduserer noe støy.

Jeg har montert 5 slike sett nå og det har vært 0 problemer med dem, både på rele og rett på original nettet. (alle 35w)

Det kommer på under 400kr for et komplett sett inkludert frakt (moms har jeg aldri fått da de skriver ned prisen på settet selv uten at du sier ifra)

men tilbake til problemet så kan du ta å måle mellom styrestrømmen din og jord(minus) og se om du klarer å framtvinge problemet, Om du fremdeles har 12v der når langlys bryteren er av så må du sjekke videre med og legge opp ny styrestrøm hvor du passer på at du har skikkelig kontakt hele veien. Samtidig burde du jo skjekke at langlys bryteren din faktisk fungerer slik den skal, har du fremdeles 12v med bryteren av så kan det være overslag fra jord, eller at det ligger vann i kontaktsettet som er saltholdig slik at du fremdeles har kontakt imellom settet osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daniel Sommer: det er en 1998 modell han har så vidt jeg har klart og lese meg fram til på de andre trådene hannes.

Og disse bilene har ikke canbus, pæresjekken fungerer ved at en pærer ryker, blir det for lite belastning på elsystemet, og det popper opp i displayet at en eller annen pære er gåen.

Glenn Ove: Har en motstand liggende du kan få prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tord: ja, takk, men du bor vel et stykke unna meg.?

Daniel: Ja, skal måle litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner ikke ut av dette. er 2 stk rele som sitter der for, som er sammenkoblet, men nå har jeg tatt og rotet det til.Hvordan kobling skal jeg bruke for å sammenkoble 2 reler?

Eller skal jeg bare fjære alle rele og koble de rett på org nettet i bilen til fjærnlysene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel.. da har jeg fjærnet rele og koblet xenon rett på orginal nettet. Da kom et nytt problem. Får skrudd det på en gang og skrudd av, så vil det ikke på igjen før jeg setter lysbryter til park og tilbake igjen. Sånn er det hele tiden nå. Lyser svakt i den blå fjærnlys dioden hele tiden når fjærnlys er skrudd av.

BLIR gal av det her.. Skal kjøre 40 mil på fredag i mørket, så skulle ha fått fikset dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli litt usikker egentlig på hva dette kan være.

Men jeg tror at svakt blått lys i langlyset er varsel på pærefeil i eldre audier.

Min var også slik når jeg testet led pærer i blinklyset, da lyste det svakt blått om jeg hadde 1 led pære og 1 glødepære da reelet ble mongo, som ble borte igjen når jeg satt inn begge led pærene. Så vil tro dette er en slags pærevarsler.

Hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt meg et slim sett fra vvme.com koblet dette rett opp på fjernlyset å testet det.

høres nesten ut som at det er xenon settet ditt som oppfører seg rart..

Men skal vel ha litt flaks om du får det før fredag..

Kan jo sette inn vanlige halogen pærer så du ihvertfall har lys da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glenn: Lyser også svakt i min diode, dette er som Daniel sier er varsel på pærefeil.

Koblet om på ballastene mine, og satt 55w på nær, og 35w på fjern, da forsvant problemet.

Så du trenger som sagt bare en motstand, slik at du får tilnærmet 55w på nærlysene.

Jeg har montert tusenmetringer, med styrestrøm fra langlysene som er koblet inn på releet.

Det som er/var meget snodig, er at når jeg skrur av langlysene, så er tusenmetringene enda på.

Men tok fram et multimeter og målte, og selv om langlysene var skrudd av, så var det enda en del spenning i styrestrømmen, akkurat nok til at releet ikke slo seg ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bestilt motstander nå, så blir vel bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt inn 1 stk hb3 halogen pære i ene fjernlyset nå. Da er det i orden, så blir vel bra med motstander.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp det blir meget bra :) Skal montere mine i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet i de motstandene jeg har, men ingen forbedring, jeg koblet de på nærlyset, men jeg må vell kansje montere dem på fjernlyset?

edit: ja også merke til at når jeg sprengte sikringen til venstre fjernlys så forsvant det svake lyset i indikatoren. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, da har jeg koblet motstanden på fjernlyset og fungerte supert, trengte kun en motstand :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bra, ikke fått testet selv, kjører 1 halogen og 1 xenon i fjernlyset nå. Skal på eu innen utgang mai, så blir å sette inn en halogen til. Så blir xenon satt i til vinters igjen tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.