#1 Skrevet September 15, 2012 Sliter med begge bilene mine, en passat 35i og corrado, som begge sperrer allerede litt over 4000 omdreininger. Passaten sperret ikke tidlig da jeg kjøpte den, men gikk veldig ureint, så da prøvde jeg å stille litt på tenninga. da fikk jeg den til å gå reint, men sperrer tidlig. Corradoen har gjort det etter jeg tok ut og satte inn igjen motoren. Begge har nye plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor, samt jeg har byttet alt av vakumslanger og slettet gamle feilkoder uten hell. Noen her som har noen tips, eller vært borti samme feilen selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2012 Er det ingen som har vært borti dette her, eller har peiling på hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2012 Det høres ut som feil eller dårlig tenning, du bør sjekke ut dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2012 Det sitter trigger sensor på veiva på disse, som stiller tenninga selv. Har prøvd med sånn lampe og stille tenninga, og når vi vridde på fordeleren så stilte den seg bare etter. den kan sikkert bli feil på den også, men selv med lampe klarte vi ikke å få den til å gå fint. så derfor jeg ikke helt skjønner hva som er galt:P Men er jo rart att passaten gikk ujevnt før jeg stilte på tenninga også da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2012 På begge bilene er det egen prosedyre å stille tenning ! Passaten må i grunn innstilling med diagnose apparat (for å låse tenning) Corradoen har også en egen måte det må gjøres på, G60 ? -blå temp av -2000rpm -tenning 4-8 grader Etter justert tenning, rus motoren 3 ganger over 3000rpm, så på igjen med blå temp sensor. Finito 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2012 På begge bilene er det egen prosedyre å stille tenning !Passaten må i grunn innstilling med diagnose apparat (for å låse tenning) Corradoen har også en egen måte det må gjøres på, G60 ? -blå temp av -2000rpm -tenning 4-8 grader Etter justert tenning, rus motoren 3 ganger over 3000rpm, så på igjen med blå temp sensor. Finito Aha! Corrado'n har lik motor som passaten. -2l 8v. Da må jeg høre litt med broren min på Fyksen til å kjøre diagnose på den da. Rart han ikke visste om det egentlig:P men han driver vel ikke mye med så gamle biler:P Takker for svar, så får jeg prøve det i første omgang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2012 Jobben selv på Fyksen, så dette burde bror din ha visst... haha. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...