Girkasse problemer i 2001 VW Bora 1.6

Anbefalte innlegg

Hei.

Har som sagt en 2001 VW Bora 1.6.

Nå er det noe som skjer med girkassen... :confused:

Det som skjer er at: Når jeg skal f.eks gire fra 1. til Revers, så rygger jeg noen cm, så er det full stopp, akkurat som den står fremdeles i 1.gir på en måte.

Det samme kan skje omvendt, når jeg girer fra Revers til 1...

Kan nevne at jeg har kjørt den i snart 30.000km og når det ble byttet girolje aaaaner jeg ikke. Kan det være så enkelt at det er kun å bytte olje? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en forholdsvis kjent sak at det er problemer med girboksen på en del av Bora, Golf4, div. Seat og Skoda modeller med 1.6L og manuell kasse i tidsrommet rundt årtusenskiftet. Legger ved en link jeg fant på nettet ang. problemet. Som oftest er det mest hensiktsmessig og bytte girkassen med en fra et huggeri, da overhaling er dyrt hvis du ikke gjør det selv.

http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_Gearbox_Failure.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte girkasse.. Høres fint og billig ut :( Men kan jo nevne at når det skjer, så må jeg kjøre fremover 1-2 meter for å så sette den i revers igjen så kommer den, eller omvendt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres merkelig ut at den låser seg. Den andre kassa jeg kverket på gti var det en av de naglene som brakk og kom ut. Vært morro å fått blitt med på en prøvetur hvis du er innover. Har en liten tanke om dette, men er taus inntil videre. : rolleyes

Er dette noe som skjer hver gang, eller av og til? Blir det bråstopp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det skjer bare av og til, har rygga 3 ganger i dag uten problemer. Når det skjer så er det bråstopp ja, ikke mulig å bevege bilen mer den veien, så da må jeg kjøre andre veien 1-2 meter for å så gire igjen å prøve.

Vi kunne jo prøvd å skiftet olje, og sett om det er noe metallpartikler som kommer ut sammen med olja eller noe Freddy?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gearoljebytte vil nok ikke hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt siden mandag og rygget flere ganger til dagen uten problemer. En på jobb her mener det kan være å justere overføringen litt. En vaier eller noe sånt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.