#1 Skrevet September 16, 2012 Vet ikke helt om jeg valgte riktig forum, men jeg sliter med å få autopassen til å fungere i min nye bil. Tok med meg den forrige fra min A4 og denne virket ikke. (Har naturligvis ringt inn til bomselskapet og omregistrert brikken) Jeg tenkte derfor at "Brikken er en 5-6 år så batteriet er kanskje tomt" Jeg har derfor byttet den ut i en ny brikke. (Og igjen ringt og registrert ny brikke på bilen) Virker den nye brikken? NEI! Meg kjent har ikke Audi varmetråder i frontruta da varmeapparatet fungerer mer enn godt nok på vinteren til å fjerne is. A4'en min som var en B8 2011 hadde ingen problemer og brikken sitter plassert på "samme" sted på ruta like ved speilet. Noen tips? Har autopass i alle de andre bilene våre og har ikke hatt noe problem foruten en Audi A6 vi hadde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2012 Hadde samme problemet på A6 som var skiftet frontrute til en type med mer metall(?) i. Bomselskapet sa de hadde hatt problem med A8 på det samme tidligere. Fikk til svar at det var bare å kjøre, alle biler blir tatt bilde av og registrert på den måten også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2012 Har man klimacomfort rute. Og ikke har et slikt "tomt" felt så blir det ofte et problem. Fikk byttet til slik rute på Bmw'n min. Og jeg må holde bombrikka oppat glasset i takluka ved hver enda bompassering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2012 Samme problem på 2003 mod Allroad, bommene lyser som om jeg ikke har brikke, men bomselskapet oppfører seg som normalt. Det vil si at de trolig har en del manuelt arbeid på alle passeringene, regningene fungerer som om passeringene er registrert riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2012 Bare kjøre på som vanlig, det blir lagt inn manuelt om skiltnr stemmer. Har omtrent ikke brukt brikka siden jeg fikk den, stygg er den og:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2012 Så da kan jeg ta den ut av bilen?? =)=) I såfall er det god nyhet. Bare synd jeg allerede har tatt meg bryet å lakkert den i interiørets farge =) Takk for alle tilbakemeldinger, da er det tydligvis et gjennomgående problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2012 Far hadde også problemer med dette på A5, ringte både Møller sentralt og Autopass og forhørte seg.. forslaget som gikk igjen var å lakkere den sort og stripse (!) den fast i grillen, da det var det eneste som fungerte hver gang. Har samme problemet i min 2004 A4, må holde brikken utenfor bilen for at den skal fungere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2012 Jeg har samme problemet i min A8, mest sannsynlig pga de doble rutene i bilen.... Alle biler som passerer uten brikke blir tatt bilde av, og det brukes gjenkjennings-software for å lese av skiltnr slik at dette automatisk blir fakturert/belastet. Dersom man kjører veldig skitten bil om vinteren, så tror jeg at man kan være heldig å ikke bli belastet :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2012 Takk for gode tilbakemeldinger! =) Rart jeg ikke hadde samme problemet på A4'en. Virker som det er veldig opp og ned hva som fungerer og ikke. Samboern som tidligere har jobba for østfold bompengeselskap sier de fleste bommene i Norge tar bilde både foran og bak nå, så da er det ikke så lett å slippe unna avgiftene =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...