Anbefalte innlegg

Blir mange spørsmål her , har lest side opp og ned, og blir ikke enig med meg selv :)

Håper noen kan dytte meg i riktig retning for mitt behov!

Jeg føler jeg har kontroll og produkter til avfetting vask : Iron-X, Surfex-HD, Prickbort, Foam Lance med Bilthamber Autofoam. Dette fungerer bra.

Verdt å nevne at bilene som skal ha voksen er nye i år, så lakken skal vel være relativt ok.

Jeg trenger tips til valg av voks, enkel å påføre og varer lenge, selvsagt ikke for dyr :)

Er totalt newbie, så er sikkert mange dumme spørsmål.

Har lest om Swissvax, Collinite, Scholl osv.

Har forresten kjøpt inn Poorboy voks til felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Collinite. Billig og lang holbarhet. Har brukt mest 476, men har nå gått over til 915. Den syntes jeg er veldig fin å jobbe med. Legges tyyyyyynt på, så er den grei å buffe.

Har ellers tenkt å bestille denne AIO'en:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=222998&highlight=tripple

Har fått masse skryt i England. Den maskerer riper/swirls slik som Autoglym SRP, men denne skal ha bra holdbarhet også. Jeg liker disse produktene da jeg jobber med DA og for hånd, og aldri kommer til å tørre å korrigere lakk. Perfekt om man har begrenset med tid også. Men siden de er både billig og bare maskerer riper, så er de hatet av norske detailerene. Har prøvd å søke på dette produktet på Detailers Club, men null treff. På Detailingworld får du uendelig med treff. Sitter med et intrykk av at på de engelske forumene er det mest fokus på value for money, mens på Detailers Club er det 35 timers korrigering og swisswax som gjelder, så jeg har sluttet å frekventere det forumet. :) Lykke til med valg av voks. Er uendelig med produkter der ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Collinite. Billig og lang holbarhet. Har brukt mest 476, men har nå gått over til 915. Den syntes jeg er veldig fin å jobbe med. Legges tyyyyyynt på, så er den grei å buffe.

Har fått masse skryt i England. Den maskerer riper/swirls slik som Autoglym SRP, men denne skal ha bra holdbarhet også. Jeg liker disse produktene da jeg jobber med DA og for hånd, og aldri kommer til å tørre å korrigere lakk. Perfekt om man har begrenset med tid også. Men siden de er både billig og bare maskerer riper, så er de hatet av norske detailerene. Har prøvd å søke på dette produktet på Detailers Club, men null treff. På Detailingworld får du uendelig med treff. Sitter med et intrykk av at på de engelske forumene er det mest fokus på value for money, mens på Detailers Club er det 35 timers korrigering og swisswax som gjelder, så jeg har sluttet å frekventere det forumet. :) Lykke til med valg av voks. Er uendelig med produkter der ute.

Takk for fornuftig innlegg , føler vi er på samme nivå , jeg skal ikke bruke hele heløgen på bilpleie, men er opptatt av ett visst resultat :)

Den AIO'en du linker til ser veldig grei ut, takk for tips!

ANg. Collinite , bruker du 476 og 915 på lakk og felg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ANg. Collinite , bruker du 476 og 915 på lakk og felg?

Kun på lakk. Akkurat på felg, så har jeg ikke vært så flink. Testet Jetseal, men den holdt ikke lenge. Tenkte å prøve Collinite 845 neste gang, da jeg vet om noen som har hatt bra resultat med det. Kjøpte nemlig en pakke på ebay som inneholdt 845, 476 og 915. Har voks herfra og inn i evigheten. :)

http://www.ebay.com/itm/Collinite-TRIO-SPECIAL-one-of-each-915-476-845-Kit-of-the-BEST-of-the-BEST-/200659086156?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item2eb836ab4c&vxp=mtr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk collinite 815 på både felg og lakk, holder utrolig bra. Rister du den flasken godt nok så er den helt flytende, og da er det bare å bruke en svart pad på DA maskinen og kjøre på. Veldig enkelt og legge tynt og går veldig fort :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men hva er forskjellen på hard & soft voks : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er det ingen forskjell på hard og soft, forskjellen ligger i konsistensen. men det som er med soft voks kontra hard voks er at den ofte blir lagt mye tykkere siden det er lett for å få mer på paden. Og legger en for tykt blir det mye lengre tørketid og mye vanskeligere å buffe av etterpå.

Det viktigeste er å la legge tynt og la voksen tørke helt før en begynner å buffe av.

Håper det ga noen mening :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er det ingen forskjell på hard og soft, forskjellen ligger i konsistensen. men det som er med soft voks kontra hard voks er at den ofte blir lagt mye tykkere siden det er lett for å få mer på paden. Og legger en for tykt blir det mye lengre tørketid og mye vanskeligere å buffe av etterpå.

Det viktigeste er å la legge tynt og la voksen tørke helt før en begynner å buffe av.

Håper det ga noen mening :P

Gav mening i at jeg bør kjøpe hard voks, hehe. Takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er Collinite #915 å anbefale, det er en grei voks til en billig penge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peiler meg mer og mer inn på denne : http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=DOD-PHPRO200

Godt valg?

Jeg er ihvertfall meget fornøyd med denne voksen. Kanskje ikke topp holdbarhet, men uten sterk såpe eller avfetting sitter den på lenge. Men du har hvit bil i avataren din, og hvis du har hvit bil/lys bil vil jeg anbefale denne:) Purple Hazen er meint for mørk lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med collinite 845? Billig, drøy i bruk og holdbar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altså 845 jeg har snakket om tidligere, er visst bare meg som ikke klarer å skrive. Hehe, men den er som sakt en soft voks. Jeg foretrekker den ovenfor 915 fordi den er så lett/rask å bruke. Men 915 er den som skal være den beste, og så er den hard da. Er egentlig bare opp til hva en selv foretrekker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med collinite 845? Billig, drøy i bruk og holdbar

La denne på bilen i helgen, og den var helt super å jobbe med. Syns resultatet ble bra. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste gjennom tråden på detailingworld. Dæven! Definitivt et produkt som skal testes ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestillt meg Autofinesse Tripple og Autofinesse Passion voks.

har bare iphone kamera... men kan hvertfall legge ut min mening etter jeg har fått testet.

Er veldig spent på hvordan det blir :) Jeg gidder heller ikke å bruke hele helgen på bilpleie, men som dere nevner over så er jeg opptatt av et visst resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.