Vinterdekk 19" - Dimensjon og merke til A6 4F

Anbefalte innlegg

Sitter å kikker på vinterdekk til min A6.

Hva anbefales i dimensjon og merke til denne bilen?

 

19 som er aktuelt pt.

Har kikket på dekkonline.com, men er mange dimensjoner og merker å velge mellom, så hadde satt pris på erfaringer fra andre før jeg bestiller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterdekk generelt på dekkonline er ikke tilpasset norske forhold. Har riktig nok kjørt med vredestein wintrac extreme derfra ett par vintre, men godt grep var det ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hastighetsmerkinga hvis du kjøper av dekkonline.

Jo høyere hastighet jo hardere er dekket..

Hadde bridgestone blizzak i fjor på 18" bilen satt som spøtta på veien, stakkars 1.8tq'n gidda så vidt å kjøre skrens..

Riktignok ikke fra dekkonline.. Sjekk dem me hastighetsmerking Q eller nå, 170kmt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å kikker på vinterdekk til min A6.

Hva anbefales i dimensjon og merke til denne bilen?

 

19 som er aktuelt pt.

Har kikket på dekkonline.com, men er mange dimensjoner og merker å velge mellom, så hadde satt pris på erfaringer fra andre før jeg bestiller

 

Det er vel 255/35 19 som er originaldimensjon (og 245/35 ville også fungere bra), men tror faktisk jeg ville vurdert disse likevel, pga kvalitet.

http://www.nordendekk.no/Vinterdekk_Piggfrie_vinterdekk_19_tum_245-40-19/cat/6843

Nesten 1 tomme større enn orig, men fullt kjørbart på normal felg (bredde og offset) og ekstra bakkeklaring er jo fint om vinteren.

 

Evt gått for en bra produsent med et nordisk dekk (Conti Wintercontact etc) i "riktig" dimensjon (35 profil).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser den, HakkaR er jo overlegent :)

Vil det ikke bli litt "ballong"? Felgene jeg ser på er 9x19, så det vil kanskje hjelpe litt...

Hva med 245/40/19, eller blir det helt feil?

 

http://www.nordendekk.no/Vinterdekk_Piggfrie_vinterdekk_Nokian/products/1243781/Hakkapeliitta_R_245-40R19_98R_XL.html

 

Det er vel 255/35 19 som er originaldimensjon (og 245/35 ville også fungere bra), men tror faktisk jeg ville vurdert disse likevel, pga kvalitet.

http://www.nordendekk.no/Vinterdekk_Piggfrie_vinterdekk_19_tum_245-40-19/cat/6843

Nesten 1 tomme større enn orig, men fullt kjørbart på normal felg (bredde og offset) og ekstra bakkeklaring er jo fint om vinteren.

 

Evt gått for en bra produsent med et nordisk dekk (Conti Wintercontact etc) i "riktig" dimensjon (35 profil).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser den, HakkaR er jo overlegent :)

Vil det ikke bli litt "ballong"? Felgene jeg ser på er 9x19, så det vil kanskje hjelpe litt...

Hva med 245/40/19, eller blir det helt feil?

 

http://www.nordendekk.no/Vinterdekk_Piggfrie_vinterdekk_Nokian/products/1243781/Hakkapeliitta_R_245-40R19_98R_XL.html

 

Liker Hakka R meget godt ja, tror ikke jeg går over på noe annet sålenge det finnes i ca den dim. man skal ha. Var 245/40 19 jeg foreslo ja, passer fint på 9 tom det, ikke noe poeng i sette rekorder i dekkstrekk eller lav dekkside på vinterhjulene. Hvilket ET er det på felgen og hvor mye er bilen senket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET er vel rundt 41-43 på det ene settet og 52 på det andre jeg har kikket på og har justerbart senkesett. Er ikke veldig lagt ned til bakken, og det kan jo også justeres...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hastighetskode V vil si 240 km/t. Hardheten er deretter, dårlig på norsk vinter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET er vel rundt 41-43 på det ene settet og 52 på det andre jeg har kikket på og har justerbart senkesett. Er ikke veldig lagt ned til bakken, og det kan jo også justeres...

 

Det kommer jo an på hvordan sommerhjul du har om 245/40 19 subber eller ei, men med de ET'ene du nevner burde det i seg selv fungere fint. Hvis bilen er veldig lav så må du kanskje ned på 245/35 hvis den ikke skrus opp om vinteren. Men da finnes ikke Hakka R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hastighetskode V vil si 240 km/t. Hardheten er deretter, dårlig på norsk vinter..

 

Dårlig på snø og is men god på regnvåte veier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig på snø og is men god på regnvåte veier?

 

Kan nok stemme bra det ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å kikker på vinterdekk til min A6.

Hva anbefales i dimensjon og merke til denne bilen?

 

19 som er aktuelt pt.

Har kikket på dekkonline.com, men er mange dimensjoner og merker å velge mellom, så hadde satt pris på erfaringer fra andre før jeg bestiller

 

Finner du dekk? ;)

Jeg lurer litt på 245/35/19, men da blir det ikke dekk for nordiske forhold, irriterende nok..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte til slutt opp med 225/45/19 Bridgestone dekk fra dekkskift.no. Hyggelig pris og god service, dog er nok dekkene ikke best egnet for en hard norsk vinter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.