#1 Skrevet April 29, 2005 Hei folkens! Skal CO-måling gjøres før eller etter katalysator? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2005 utslippet måles etter katalysator. visst det er vanlig co måling du tenker på, som ved feks Eu. måleren festes som regel på endestuss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2005 Det var det jeg antok. Når jeg hadde bilen inne på EU/etterkontroll/second opinion, så målte han via et lite rør med en gummitapp i motorrommet. Men når jeg tenker meg om så var det ikke CO-verdier som ble målt, men lambda-verdier, eller er dette samme målinga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2005 Det var det jeg antok. Når jeg hadde bilen inne på EU/etterkontroll/second opinion, så målte han via et lite rør med en gummitapp i motorrommet. Men når jeg tenker meg om så var det ikke CO-verdier som ble målt, men lambda-verdier, eller er dette samme målinga? Co og lambda er hver for seg, Co måles ved utslippet, og lambda måles i motorommet. Var dette jeg ble fortalt på eukontrollen iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...