#1 Skrevet September 17, 2012 Har planer om og sette inn litt anlegg i golfen, så jeg trenger 1 ekstra batteri og en dynamo som kommer så nærme som mulig 200 A evt 2 stk dynamoer.. så jeg får drivi anlegget noen som har noen tips om hva som passer overens med golfen? Eller evt har noen andre tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2012 En måte er å bygge om til Multireim oppsett fra Golf 3 1.8. Da får du direkte 120A dynamo, skal ikke overraske meg om det finnes diesel dynamoer som er sterkere enn det også. Eventuelt VR6 dynamo, men den kan eg ikke si om har samme bolt mønster. Men Multireim ombygging (bolter rett på) gir deg tilgang på mer moderne deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2012 Må finne meg en golf 3 da å plukke litt:)) så får jeg se! A8 har jo 150a vet jeg, evt bygge så jeg får på 2stk 120 å dynamo:b 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 18, 2012 En måte er å bygge om til Multireim oppsett fra Golf 3 1.8.Da får du direkte 120A dynamo, Min mor eide en Vento, den hadde IKKE en 120A dynamo, bare 65A. Da bør du jo fortelle hvor han skal hente dynamoen hen, for jeg tviler sterkt på at denne kan finnes på en standard Golf 3 med monopoint-1.8eren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2012 Andre: Håper du får dette til, og at du deler dine erfaringer med oss andre som holder på med lignende prosjekter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 18, 2012 Andre:Håper du får dette til, og at du deler dine erfaringer med oss andre som holder på med lignende prosjekter. Det skal jeg:) skal lage en prosjekt tråd når jeg kommer igang:) Hvor jeg henter dynamo fra finner jeg ut! tror ikke det er noe problem Og ordne seg no braketter! Hehe. Det er en golf 1 det er snakk om:b 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2012 Vet at det er mulig å bestile dynamo fra USA, via noen nettsider som jeg ikke kommer på i farta heter. Men det koster sannsynligvis med enn det smaker... Husker jeg riktig var det snakk om 3-4000 for en dynamo... Kan undersøke mer om saken hvis det er aktuellt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2012 Hvis dette er mulig sparer det meg jo masse arbeid:) er jo mulig å undersøke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 18, 2012 Hvis jeg ikke husker feil, så er dynamoen i gti'n min 120a (96 mod mk3 gti motorkode agg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 18, 2012 Golf 3 med AC og div annet snacks mener eg hadde 120A, større enn det kan nok bli en utfordring. Men hvilket monster anlegg skal bygges vis du trenger over 120A? Det er da 1400w kontinuerlig, dvs ca 1000w effektivt. Greier du å trekke det konstant så spiller du en Einser i filler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 19, 2012 Golf 3 med AC og div annet snacks mener eg hadde 120A, større enn det kan nok bli en utfordring.Men hvilket monster anlegg skal bygges vis du trenger over 120A? Det er da 1400w kontinuerlig, dvs ca 1000w effektivt. Greier du å trekke det konstant så spiller du en Einser i filler Hehe det er fortsatt en hemmelighet, men kan si såpass at anlegget blir og trekke minimum 2000 watt alene, så i tillegg til stor dynamo (evt dobbelt) Så blir det 1 batteri ekstra og en relativt stor kondensator. Har forresten vært i kontakt med leverandør på dynamo i USA så får se hva han finner utav:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 19, 2012 Er du medlem på bilstereoforumet.no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 19, 2012 Er du medlem på bilstereoforumet.no? Nei? Det er jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 19, 2012 Anbefaler deg en tur dit. Mange nevenyttige folk der inne, som kan gi tips og triks;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...