#1 Skrevet September 18, 2012 Hakker ved 1700/1800 omdr. Uansett varm/kald motor. Merker dette i 1 og 2 giret. Hva kan dette være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2012 Ved mye pådrag, eller bare litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2012 Ved litt svakt pådrag ja. Vært borti det samme før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2012 Hadde noe lignende på gamle 130hk TDI, det ble borte da vi stengte EGR på den. Hender jeg merker en slags nøling eller langsom pulsering rundt samme turtall med lite pådrag i vår '07 Passat 170hk TDI også. Har i grunn antatt det er eksosrensingen på denne også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2012 Ved litt svakt pådrag ja. Vært borti det samme før? Jepp, som Espen sier: det er nok EGR som tuller, standardfeil på disse motorene. Du kan ikke bare stenge den på 4F, da må den stenges i motorstyringen, dette kan f. eks gjøres ifbm chipping, ellers så kan du prøve å gjøre den ren, evt bare bytte den. Koster ca 1000-1500,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2012 Ok. Enkelt og bytte selv? Sitter den ved innsuget? Noen som har et bilde av denne? Takker for svar:-)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2012 Den sitter rett før stoppspjeldet på innsuget, du kjenner den igjen på ett tynt rør som kommer fra eksosen innpå den. Enkel å bytte selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 20, 2012 Oki. Enklest og få tak i? Kunne ikke finne den på norsk bildelesenter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2012 Møller, er ikke så mye å spare på den mener jeg å huske... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 21, 2012 Okei. Takk for hjelpen da:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 26, 2012 Noen som vet om hvor de selger billigere egr en 3100+ mva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 27, 2012 Er vell dieselpartikkel filter på den, hvis jeg ikke tar feil? Hvis d så er, så har jeg vært litt borti det, samt at gamle sjefen hadde no liknende tull på en 07 ca 2,0tdi med dpf. ... går to slanger fra dpf inn på en sensor.. i alle tilfellene jeg har vært borti, har sensoren vært problemet... Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 27, 2012 Tror ikke det er dieselpartikkelfilter. Årsavgiften er på over 3k, hvis man har partikkelfilter er den vel på 2800 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 27, 2012 Du fikk de både med og uten, min er uten og veiavgiften tyder vel på at din også er uten... Har du forsøkt å rengjøre den gamle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 27, 2012 Har du fått lest ut feilkoder ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 27, 2012 Skal få rensa denne i helga. Men etter at motorlampa begynte å lyse virker det som det bøe mindre hakking. Vet ikke om den er gådd i noe nødmodus? Har lest at mange får feilkoder på lmm når egr er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 20, 2013 Hvis man stenger EGR i software så er man kvitt hele egr systemets funksjon da? Vil dette gå noe utover temperaturen på motor?f.eks om motoren bruker lengre tid på å bli varm da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 14, 2013 Ingen som svarte på dette, Finn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...