Hjelp!! A6 2006 4F 2.0 tdi hakker ved pådrag.

Anbefalte innlegg

Hakker ved 1700/1800 omdr. Uansett varm/kald motor. Merker dette i 1 og 2 giret. Hva kan dette være??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved mye pådrag, eller bare litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved litt svakt pådrag ja. Vært borti det samme før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe lignende på gamle 130hk TDI, det ble borte da vi stengte EGR på den. Hender jeg merker en slags nøling eller langsom pulsering rundt samme turtall med lite pådrag i vår '07 Passat 170hk TDI også. Har i grunn antatt det er eksosrensingen på denne også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved litt svakt pådrag ja. Vært borti det samme før?

 

Jepp, som Espen sier: det er nok EGR som tuller, standardfeil på disse motorene.

 

Du kan ikke bare stenge den på 4F, da må den stenges i motorstyringen, dette kan f. eks gjøres ifbm chipping, ellers så kan du prøve å gjøre den ren, evt bare bytte den.

 

Koster ca 1000-1500,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Enkelt og bytte selv? Sitter den ved innsuget? Noen som har et bilde av denne? Takker for svar:-))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter rett før stoppspjeldet på innsuget, du kjenner den igjen på ett tynt rør som kommer fra eksosen innpå den.

 

Enkel å bytte selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Enklest og få tak i? Kunne ikke finne den på norsk bildelesenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller, er ikke så mye å spare på den mener jeg å huske...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om hvor de selger billigere egr en 3100+ mva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell dieselpartikkel filter på den, hvis jeg ikke tar feil?

Hvis d så er, så har jeg vært litt borti det, samt at gamle sjefen hadde no liknende tull på en 07 ca 2,0tdi med dpf. ... går to slanger fra dpf inn på en sensor.. i alle tilfellene jeg har vært borti, har sensoren vært problemet...

 

Lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er dieselpartikkelfilter. Årsavgiften er på over 3k, hvis man har partikkelfilter er den vel på 2800

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk de både med og uten, min er uten og veiavgiften tyder vel på at din også er uten...

 

Har du forsøkt å rengjøre den gamle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få rensa denne i helga. Men etter at motorlampa begynte å lyse virker det som det bøe mindre hakking. Vet ikke om den er gådd i noe nødmodus? Har lest at mange får feilkoder på lmm når egr er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man stenger EGR i software så er man kvitt hele egr systemets funksjon da?

Vil dette gå noe utover temperaturen på motor?f.eks om motoren bruker lengre tid på å bli varm da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som svarte på dette, Finn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.