#1 Skrevet September 19, 2012 Noen som vet om det er forskjell på Ditec og Meguiars lakkforsegling? Etter det jeg vet tåler Ditec avfettingsmidler. Gjør Meguiars det samme? Er holdbarheten lik? osv... Har kjøpt ny bil og får Meguiars for 2500,-. Ditec blir langt dyrere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2012 Hvorfor ikke gjøre det selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 20, 2012 Ditec er en litt annen type "forsegling" enn Meguiar´s "forsegling". Meguiar´s #20 og #21 kalles for "Sealant" av dem selv, oversatt til norsk som "lakkforsegler". Disse har meget god holdbarhet, men er i all hovedsak bare en mer holdbar voks. -Ved moderat bruk av avfetting og ellers god bilholdskultur, holder Meguiar´s #21 fint gjennom vinteren, og du slipper etterbehandling hos Ditec. Jeg selv har brukt den som vinterbeskyttelse i mange år. Finnes også andre bra (og holdbare) vokser fra andre merker, Collonite og Svissvax for eksempel -disse merkene har jeg lite erfaringer med. Tips får du om du spør. -Jeg (og jeg tror en del andre) er kritisk til Ditec. -Jeg mener det er bedre enten å kjøpe kvalitetsprodukter og gjøre jobben selv, eller gi oppdraget til noen som tar det. Mtp. etterbehandlinger hos Ditec, trenger det ikke bli dyrere å gi en poleringskompis jobben med jevne mellomrom. Tradisjonell lakkpleie "etter boka" fungerer bedre enn Ditec, det er min mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2012 Ditec som forsegling er i grunn helt ok (selv om jeg ikke er imponert), men du får kjøpt tilsvarende gode forseglinger for 2-500kr for en flaske, som du så kan gjenta behandlingen med selv år etter år. Største ulempen med Ditec er sånn sett at mange av de autoriserte som driver med det, ikke vet hva de holder på med. Dette bildet er av en Porsche til 1.6 mill hvor eier satte den inn til Ditec-behandling: http://i132.photobucket.com/albums/q11/realdrkaos/bilde-4.jpg Mer om denne bilen kan leses her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/13737-ss-2012-porsche-cayenne-30-v6/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2012 Om du ikke vet hva du skal se ettet på bildet til Knut Arne, så er det hologrammer over hele panseret, slikt skal det IKKE være igjen etter proffer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2012 Sist år så kom det en ny lakkforsegling i fra Meguiars http://www.norskprol.no/sider/produkt.asp?ID=299&tittel=Voks%20og%20%20Lakkbeskyttelse&submeny= De lover 18 mnd før rehab,jobber med denne daglig ,legges i 4 steg ink en lakkrens hvis det er evt behov ,alle stegene legges på for hånd foruten evt lakkrens. Så det er sikkert denne du har fått tilbud på Ronny. Etter vask med prickbort bruker vi M-135 Syntetic Spraydetailer for vedlikehold.Holdbarheten ser så langt ut til å være ganske bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2012 Ja det skulle vist være 18 mnd før neste påføring. Du jobber ikke tilfeldigvis på Sulland? (Er seff. der jeg har kjøpt bilen..) Har prøvd å google mht. erfaringer med denne, men har ikke funnet ut noe særlig. Blir vel til at jeg tester denne. Bilen kommer ikke før i november og har ikke oppvarmet garage, så jeg gidder ikke å gjøre det selv... og forhandler gav meg en bra pris synes jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2012 Mitt forslag er som følger, dersom du vil ha noe som holder: denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=35 2-3 av disse: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_30&products_id=10 og en av disse: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_30&products_id=215 Og så avtaler du med Sulland at du får stå i en av hallene deres, feks salgshallen, og klargjøre din egen bil før du tar den med ut. Påføring tar ca 15-20 minutter, så bør den få ligge og haze/tørke i ca 15minutter, før du så bruker nye 15 minutter på å buffe det tynne laget du la. Det tar under en time, bilen din bør jo være ren og pen siden det er en ny bil. Jeg kan garantere deg at Ditec kontra "min" løsning blir penger ut vinduet. Det er ingen sjans for at Ditecen holder i 18 måneder. Leser du tråden jeg linket til lenger opp ser du at vannet i værste fall ligger flatt på panelene allerede etter noen uker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 27, 2012 Ditec som forsegling er i grunn helt ok (selv om jeg ikke er imponert), men du får kjøpt tilsvarende gode forseglinger for 2-500kr for en flaske, som du så kan gjenta behandlingen med selv år etter år. Største ulempen med Ditec er sånn sett at mange av de autoriserte som driver med det, ikke vet hva de holder på med. Dette bildet er av en Porsche til 1.6 mill hvor eier satte den inn til Ditec-behandling: http://i132.photobucket.com/albums/q11/realdrkaos/bilde-4.jpg Mer om denne bilen kan leses her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/13737-ss-2012-porsche-cayenne-30-v6/ Her er det også greit å informere om at dette gjelder ikke bare de som driver med Ditec. Dette kan skje hos alle, både Permashine, Meguairs og Bernhard & Knutfrid's Dask og Vask Om du skal sette bort jobben så gjør det til noen som har det som en hobby De bruker ofte like lang tid på vask av bilen som ett profesjonelt firma bruker på hele bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...