Tiltrekningsmoment + div spørsmål rundt bytte av forstillingsdeler A6 Allroad -01

Anbefalte innlegg

Har handlet inn et forstillings "kit" i fra Blauparts som inneholder bærebruer/div stag/foringer og tenkte jeg skulle få byttet dette i helgen. Finst det noen instruks på bytte av dette som inneholder tiltrekningsmoment og eventuelt en forklaring på hvordan man gjør dette?

Er det slik at det er behov for forstillingskontroll etter en slik jobb? Jeg tenkte å unngå å bytte indre/ytre endeledd denne gangen siden de ikke er slitt så da antar jeg at jeg styrer unna å ødelegge innstilt spissing, men kan jeg riskiere å få camber/caster++ ut av stille eller er det ikke mulig å justere dette på allroad?

Delene som skal byttes:

http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=M1A1108-02-2A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

camber får du ikke justert nei, men har endeledd vært byttet før har nok det vært justert og, da blir det justert etter feks slitte foringer etc. jeg ville byttet alt og tatt en forstillings kontroll. koster som regel ikke mere en 300-600kr og er fort gjort. indre trengs sjeldent byttes og byttes ikke før det er slakk i de. hvis du søker så står det ganske mye om hvordan skifte forstilling på a6,a4 multiknirk forstilling. og ligger vel en how to ute og går her trur jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et sett med armer , der det viste seg det var forskjell på konen, på nedre bakre armene, o forhold til dem som var på bilen.

1 mm forskjell, med det resultat at de nye. Kom alt for langt opp, og ødela gummien, og man får ikke strammet det skikkelig til.

Får nye uten omkostninger, men det var jo litt kjedelig da.

Så det kan se ut som at det er forskjell på armene. Dette er en Allroad 2002, 2,7 Bi.

Så det kan være lurt å sjekke dette før du setter i dem nye :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips :) Nesten flaut å ha oversett det hos blauparts :S

John Andre: Var dette kit i fra Blauparts? Jeg oversendte delenr jeg fikk oppgitt hos Møller til blauparts slik at de gikk igjennom å sjekket at dette kittet var riktig til min bil. Er dette lett å se når jeg sammenligner dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, eg bestilte hos FK, og oppdaget vel ikke før eg satt på dem nye.

Viste seg senere, da de sjekket opp igjen delene, at det antageligvis var 2 typer ute å gikk.

Man burde kanskje sett det underveis, men hvem tenkte på det.

De orginale, hadde vel en tykkelse på rundt 20,5 mm, og de nye eg fikk, var rundt 19mm. Fikk ikke målt nøyaktig, da man var på ferie, og byttet dem på hytta.

Men eg vet ikke om det er et skifte pga av årsmodel, eller om det er forskjell på 2,7`n kontra 2,5`n ....

Men det ordnet seg med FK autoparts, får nye, og bet bare mellomlegget. Så de har kjempeservice. All ros til dem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et sett med armer , der det viste seg det var forskjell på konen, på nedre bakre armene, o forhold til dem som var på bilen.

1 mm forskjell, med det resultat at de nye. Kom alt for langt opp, og ødela gummien, og man får ikke strammet det skikkelig til.

Får nye uten omkostninger, men det var jo litt kjedelig da.

Så det kan se ut som at det er forskjell på armene. Dette er en Allroad 2002, 2,7 Bi.

Så det kan være lurt å sjekke dette før du setter i dem nye :-)

Ja du sier noe, det er forskjell på konen på de fremre også, har jeg smertelig erfart i dag.

Den som står i bilen originalt var nok noe fetere enn den nye jeg hadde kjøpt av type TRW.: bh :

Og det ser man ikke før man står der og sammenlikner delene.....

Enda alle steder jeg har sjekka, har jeg kun sett en eneste type.

Gjelder allroad 2003 2,5.

beide.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg lurte bare så pent om atte kanskje noen visste noe delenummer på disse to typene?:o

Dvs den med tykk kon, og den med tynn kon, slik at jeg ikke driter meg ut ifm bestilling igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som forskjellen mellom bærearmene ligger i årsmodell, og ikke motorisering.

Skal til og bestille et nytt sett til Allroad'en min, men ble usikker når det kommer fram her at det også er forskjell på de bakre armene.

Det jeg har klart å finne er at det finnes to forskjellige delenr for de nedre fremre armene. Disse er som følger;

4Z7407151C - Kon str. 24,5 mm Denne skal visst passe TIL VIN: 4B-4-091-000

4Z7407151G - Kon str. 21,0 mm Hvorav denne passer FRA VIN: 4B-4-091-000

Men er det noen som vet om event forskjeller mellom de bakre fremre stagene, event delenr på disse? John Andre, du husker ikke tilfeldigvis hvilke det var du fikk, event delenr på den som står på bilen nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.