Erfaring med luftmengdemåler fra Norskbildelesenter, AEB

Anbefalte innlegg

Er noe drit!

Samme greien som Biltema har!

Jeg måtte sende min tilbake etter noen uker, siden den ble ødelagt.. (AJL-motor riktignok)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe drit!

Samme greien som Biltema har!

Jeg måtte sende min tilbake etter noen uker, siden den ble ødelagt.. (AJL-motor riktignok)

Fikk du virkelig pengene tilbake derfra??? Kjøpte en "dings m/ledninger" som det viste seg at jeg ikke trengte likevel, og fikk til svar at de IKKE tok noe elektronikk i bytte, selv om det lå urørt i esken.

Akkurat ifm LMM bør du nok ofre noen kroner og kjøpe kvalitet først som sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, er nok sikkert det beste og kjøpe en orginal ja, men den koster jo også 3300 da.. få høre på jobb hvor gode priser vi har på slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk Biltema sin nå. Har funket i vel 1/2 år nå..

Er nå lettere å få pengene att igjen fra dem i allefall (i tilfelle LMM går til helvete):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også testet lmmen fra nbs med skuffende resultat. Fikk først en som fungerte ok noen dager for så å begynne å fuske, klagde og fikk ny som fungerte i ca to uker. Etter klaging da fikk jeg penger tilbake, så hold deg unna er mitt råd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo alltids prøve en fra biltema om den passer aeb..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har en som passer ja.. Mener den kostet rundt 800,-

Funker jo hvertfall midlertidig, til du evnt får kjøpt en "skikkelig"..

800 er jo ikke såå mye:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser de har en til 699 men den står ikke oppført med motorkode aeb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte min fra NBS, og den funker enda etter 1år ca. Motorkode ADR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt NBS sin luftmassemåler uten at den har gitt noen problemer, brukte den ca 1år før jeg gikk over til hiddensprut, og bruker den nå igjen etter montering av orginal sprutet igjen.. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med møller som hva dem skal ha for den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet jo ut min luftmengdemåler i 2010 (tror det var da) på Møller.

Mener å huske konkret at det ikke ble over 1000kr i delepris.

Jeg har riktignok en APU-motor, men tviler på det er noe forskjell.

Du kan også levere inn den gamle i pant, husker ikke hvor mye man fikk igjen desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk også at AEB har ikke mapsensor, så alt ECU leser fra er LMM og atmosfærisk trykk. Derfor er AEB litt tværere på LMM enn resten (tror jeg da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet jo ut min luftmengdemåler i 2010 (tror det var da) på Møller.

Mener å huske konkret at det ikke ble over 1000kr i delepris.

Jeg har riktignok en APU-motor, men tviler på det er noe forskjell.

Du kan også levere inn den gamle i pant, husker ikke hvor mye man fikk igjen desverre.

Det jeg tenkte på også

men etter hva jeg har hørt så er det ikke pant på alle. er vist bare på dem fra 1998/9 og fremover, dem før så koster det mye mere for da dem ikke tar den gamle i retur..

Ser han har 96 mod så da tviler jeg han får til dette desverre.

forøvrig et veldig rart chassinr på denne bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser han har 96 mod så da tviler jeg han får til dette desverre.

forøvrig et veldig rart chassinr på denne bilen :)

hehe ja chassinr er det flere av på denne, historien er den att bilen er en "chassibytte" uten att noe er gjort, bilen er bare tatt inn til norge, banket inn nytt nr, ikke byttet de 3 vitale delene som skal byttes ved en slik jobb. altså bilen er helt orginal. så de som har gjort dette hadde folk innen biltilsynet som godkjente chassibyttet uten noe var gjort og regget den som en 2000mod. noe gamle eiger ikke tenkte over når han handlet på impuls i begynnelsen av 2000 tallet. men det fikk han vite når han kom hjem med bilen. rettsak opp og ned i mente. mener han sa det tok han 7år og får bilen regget som 1996 mod igjen i vognkort. og han som hadde gjort dette er skyldig over 750 000 til han som han nok aldri kommer til å se noe av som han sa. forøvrig fikk de i biltilsynet en kald fot bak.. men dette spiller ingen rolle for min del, bilen er regget som 96mod nå og alt er på stell. de ble forøvrig tatt for å ha gjort dette på over 20 andre bilen. men nok om det.

til en nyere b5 som sindre sin koster en lmm ca 1500kr, til min med AEB motor ligger disse på 3300. forskjellern på disse er jeg ikke helt sikker på. jeg jobber på Møller så jeg får nok den en del billigere men koste nok en del kroner enda. va på høggern for å høre etter en og det endte opp med att jeg fikk en gratis så skal montere denne og se om den er i live, noe jeg tviler på. så får jeg heller høre på jobb hva jeg får en for der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skår-gutta da, har ikke dem noe slikt liggende å slenge? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å huske morten sin døde nå for litt siden, så jeg tviler. har vell bare 2.7 deler igjen dem: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3611kr med annsatt rabatter på møller... her lukter det ebay ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte derifra til en a6 1,9tdi, brukt 1 1/2 år og virker fortsatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren min var innom en bosh forhandler og fikk beskjed om at 70% av alle lmm'er de får inn krever bare en rens. Så han kjøpte en boks med CRC luftmengdemåler rens som han sprayet godt på og den fungerer nå som normalt. Ville anbefale deg det, siden det ikke er noe stor jobb å demontere lmm'en for en rens til 40kr. I verstefall blir det 40kr ekstra for en lmm, men i bestefall noen lapper spart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.