#1 Skrevet September 20, 2012 Hei Bilen er en a4 1.8t 2000mod med APU motor (original) ingen chip som jeg kjenner til, fikk opplyst av selger at den var original. Har montert turbotrykksmåler fra BSR. Hadde problemer med at ladetrykket sank til 0.2-0.3. Når jeg ga full gass fra lavt turtall ladet den 0.5-0.6 og ristet noen sekunder før den gikk ned til 0.2-0.3. Ga jeg full gass fra over 3500omdr fikk jeg ladetrykk på rundt 0.8 og ristet igjen noen sekunder før den gikk ned til 0.2-3. Byttet N75, LMM, plugger, to vakuumslanger, til slutt coiler som løste problemet med luggingen. Men bilen ble ikke helt god. Nå derimot, kan jeg starte bilen og gi full gass i 2. og 3.gir å få ladetrykk opp mot 1 bar. (3.gir full gass fra 1500omdr leste av trykk på 1 bar ved 3000omdr). Men da er jeg heldig, det kan gå ett par ganger så går den markant ned til stabile 0.2 bar ved pådrag. Det skjer om jeg bare trør på halv gass også. Dersom jeg tar av tenningen og starter den er det det samme som skjer igjen. Er ikke dette litt høyt ladetrykk til en original bil? Sjekket feilkoder hos verksted, får ikke opp noe. Noen som har en input til hva det kan være? Setter stor pris på tilbakemld:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2012 Jeg kjenner kun til aeb....men originalt er vell 0,5-0,6bar? Sjekket for lekkasjer mellom n75 og wastegate? Jeg tenker da at du kansje får overboost og bilen havner i nødmodus som er 0,2-0,3bar. Bare en tanke som slo meg: Jeg er ingen ekspert så noen for skyte meg om jeg er på bærtur:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2012 Av hva jeg har lest meg fram på forumet her så tror jeg det er originaltrykk ja. Har sjekket men ikke sett noe spesielt. Kan prøve å trykkteste systemet evt., skal prøve å få lånt utstyr til det over helgen. Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2012 Nå prøvde jeg meg på å trykkteste systemet etter tråder jeg har sett ellers på nettet. Tok en flaske og monterte felgventil i korken og lagde hull i bunnen. Her fant jeg rimelig kjapt en ganske stor lekkasje på en slange som hadde sprukket. Var innom møller og bestilte ny slange(134kr), får den på onsdag så da skal jeg prøve igjen. Håper det blir bra etterpå. Legger ved noen bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2012 Det ble ikke bra av dette. Har fått opp alarm på lavt oljenivå to ganger på iløpet av 1-2mnd. da har jeg hver gang fylt opp til litt under maks på pinnen. Oljen er fin, kjølevæska er fin, kan turboen gjøre at den bruker mye olje? Vurdere å bytte turbo, hadde bilen til verksted, der mente de at det her var tuboen som var problemet ut fra det som er feil og det som er skiftet på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...