Nybygd s2 3B motor som ryker blått på tomgang

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en nyoverhalt 3b motor som startet opp første gang på søndag. I dag har en jeg og en kamerat holdt på å skulle lufte kjølinga, og etter vi hadde hatt den stående på tomgang en stund begynte det gradvis å ryke mer og mer blå røyk fra eksosen.. Vi stoppet bilen og skudde av innsugslangen og oljeturen på turboen for å sjekke den, startet igjen og den gikk ca 5 min før det gradvis begynte å ryke blått igjen..

 

Motoren har nye råder, stempler, ringer, ballansert og overhalt i topp og bunn, med nye pakninger, ny oljepumpe osv..

 

Den har en turbonetics E-46, og denne er ny for meg og lurer på om det kan ha med turboen å gjøre? Det er kulelagerturbo men jeg har ikke noen restriktor på den.. Vet ikke om jeg skal/må ha det og om det kan gi slike symptomer? Er orginal ånding på den, vet ikke om det kan ha med ånding å gjøre?

 

Er det noen som har noen hete tips jeg kan prøve ut i morgen?

 

Mvh

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn en femmer på turbo :)

Kulelager turboer skal vel ha restriktor? :-) Disse skal jo bare ha trykk, ikke olje mengde :)

Hvis du ikke har restriktor så vil det gradvis bli vanskeligere og vanskeligere for lageret i turboen og dra med seg olja ut til return og det vil lekke over i kompressorhuset :)

Husk også ha en stor og 0-trykks retur. Denne må gå ned over oljenivået i bunnpannen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.