#1 Skrevet September 20, 2012 Hei! Har en nyoverhalt 3b motor som startet opp første gang på søndag. I dag har en jeg og en kamerat holdt på å skulle lufte kjølinga, og etter vi hadde hatt den stående på tomgang en stund begynte det gradvis å ryke mer og mer blå røyk fra eksosen.. Vi stoppet bilen og skudde av innsugslangen og oljeturen på turboen for å sjekke den, startet igjen og den gikk ca 5 min før det gradvis begynte å ryke blått igjen.. Motoren har nye råder, stempler, ringer, ballansert og overhalt i topp og bunn, med nye pakninger, ny oljepumpe osv.. Den har en turbonetics E-46, og denne er ny for meg og lurer på om det kan ha med turboen å gjøre? Det er kulelagerturbo men jeg har ikke noen restriktor på den.. Vet ikke om jeg skal/må ha det og om det kan gi slike symptomer? Er orginal ånding på den, vet ikke om det kan ha med ånding å gjøre? Er det noen som har noen hete tips jeg kan prøve ut i morgen? Mvh Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2012 Legger inn en femmer på turbo Kulelager turboer skal vel ha restriktor? :-) Disse skal jo bare ha trykk, ikke olje mengde Hvis du ikke har restriktor så vil det gradvis bli vanskeligere og vanskeligere for lageret i turboen og dra med seg olja ut til return og det vil lekke over i kompressorhuset Husk også ha en stor og 0-trykks retur. Denne må gå ned over oljenivået i bunnpannen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...