97 A4 B5 1.8tq med mye gromdeler og 420hk.

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg for å selge gullet jeg her hatet og elsket i 7 år..

 

Påkostet summer jeg ikke har lyst å regne på, men en må vell bare innse at bil svært sjelden er investering i noe annet enn egen lykke :) Selges da jeg har kjøpt hus og kjørt opp til klasse A. Har og 2 biler så noe må vike.

 

Døgnet har bare 24 timer for meg og..

 

Biler er rullet ca 280k

 

Prisen er diskuterbar. Hadde sett for meg rundt 100k før utløserlageret røyk, men jeg har ikke ledig tid til å skru akkurat nå.

Til sammenligning er delekostnad bare i motoren ca 100k. Så kommer understell, alt smånips, drivlinje eksos, etc etc i tillegg. Og på toppen bilen. Dog en gammel B5 koster ikke allverden i dag, så her er det det mekaniske og interiøret som er verdt pengene.

Har bud på 85k. Og bare så det er sagt så selges IKKE denne bilen til noen som ikke kan legge om dekk selv...

Prosjekttråd:

 

Specs:

AEB blokk borret opp en overdim

JE stempler

SCAT råder (fra gruppekjøpet)

Ny oljepumpe, rådelager etc etc i bunndel

Orginal topp som er flowmatcet mot innsuget og fått nye styringer og nyslipte ventiler

Orginalt innsug, men bygget om og flowmatcet mor VR6 spjeld (større en orginalt)

GT3071, bygget om fra intern til ekstern WG. Ebay Wg av noe slag. fungerer ypperlig

630cc dyser

Nira i3+, orginalt nett skjøtet mot Nira nett i ECU boks.

Ebay FMIC, helsveiste 2.25 rørgate

Oljekjøler og adapterplate så det er termostat på denne

Orginal vifte på multireim er fjernet. Erstattet med en elektrisk, orginalt en 500W pga A/C

A/C fjernet pga FMIC

Ferrita 3" med 2 lyddempere

Hotchkis stabstag forran og bak

Alle deler i understeller er sandblåst og lakkert sort med sprøyte,inklusive traverser

FK silverline X coilovers

Ble montert ny multilink da motoren ble satt i Rullet max 10k

8 nye traversforinger fra 034.

Komplett powerflex bak.

Nye foringer til bakdiff fra 034.

RS2 bakdiff med hubber fra 80Q så en kan bruke orginale bakakslinger

RS2 girkasse, bruker akslinger fra 1.8t FWD

Orginale OK bremser

Inovate LC-1 lambda

Autogauge turbotrykksmåler og oljetrykksmåler i dyser i dashbord

Knapper for tvangskjøring av vifter og launchkontroll på OEM knapper i dash

Ulakkert original S4 fanger

Depo faceliftlykter

Originale tåkelykter, bygget om til 6000k xenon

 

 

Minus:

Gåent (fullstendig) utløserlager

Trenger sårt lakk.. Orignale faceliftskjermer, en med en bulk. Ratlook panser fra veng (søppel passform, ruster godt)

IKKE GODKJENT i vognkort med denne motoren, ei heller senkesettet. Orginalt 1.8tq selvfølgelig.

 

Bremsepapirer fra ES foreligger

 

Gamle bilder,men den ser helt likedan ut fremdeles bortsett fra litt mere rust på panseret og ekstern wg. Kommer nye bilder men bilen står ikke her..

DSC00626.jpg

 

DSC00625.jpg

 

DSC00624.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er denne solgt.. Angrer allerede, men blir spennende å følge den videre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.