Trekke høytaler kabler gjennom bakdørene på en B5 ?????

Anbefalte innlegg

Hallo ..

Nå har jeg drevet mye og lenge med å få trekt igjennom en trekkefjør gjennom slusa på bakdørene. Og jeg får ikke dratt igjennom trekkefjøra gjennom overgangen mellom døra og bilen. Kan virke som det er noe der som er i veien.

så kommer spørmålene.

1) Må jeg ta av de vertikale listene på innsiden av bilen, merket med 2 streker ? Eller kan jeg klare det uten å ta de av ?

2) Hvis jeg må ta av listene, er det med rå makt ? eller er det en magic skrue ett eller annet sted ??

Blir super happy om noen av tips til meg her. Dette er en B5, Audi rs4 b5.

Gule streken --> viser der hvor jeg håper å kunne trekke igjennom trekke fjøra.

Robert

IMAG0193.jpg

IMAG0189.jpg

IMAG0191.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de innvendige listene må av,den nedre er nok.men vær forsiktig,de har det med å være litt sprø...

good luck :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takk .....

Men må ikke den øvre listen av før man tar bort den nederste vertikale ? Fordi den øverste vertikale listen ligger oppå den nederste ?

Rå makt ja.....det sitter heftig bra og jeg har prøvd litt, men er redd for å bryte av noe der :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den øvre må av først ja,den vipper du ut oppe ved lista først,pass på å ikke flytte selejusteringa...

ja,føles ikkeno godt når en sitter å bryter på sånt...vær forsiktig,sitter vel bare i sånne metallklips som er dytta på plass i dekselet(samme som gulvlistene)

Øyvind...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen Øyvind !!

Da skal jeg prøve det. Jeg har bryti en del på det til nå. Kjenner at det er litt løst nederste på den øverste listen. Oppe ved taket så sitter det dønn fast. Men da skal jeg bruke litt mere makt og se om jeg får det av. Og forhåpentligvis får igjennom høytaler kabelen :)

Hadde samme opplegg med listene ved dørkanten. De satt også i metall klips og måtte ta skikkelig i. alt jeg gjør med bilen er ofte "første gang" ting og da veit jeg ikke om det er skjulte skruer, bare klips eller i verstefall att man må vri på en spesiell måte. Jeg er ofte veldig usikker og livredd for å bryte av noe. Du veit, selv den minste tingen koster jo en formue hos Møller :) ....

Prøver igjen imorra......takk for hjelpen !!!

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da gikk som det pleier å gå ved første forsøk. Rek av plastikk festene da jeg skulle ta ut den øverste lista. Det viste seg at den hang på en tapp fra listen under. Se gul runding på bildet. Den eneste plastikk klipset (en runding) ble helt borte på den ene siden mens den bare sprakk på den med bildet på. Det var jo ikke helt bra.

MEn men, verre blir det nå. Jeg får ikke trekt igjennom kabelen, fordi de ha funnet ut att ledningen ikke skulle trekkes igjennom, men bruke koblingsbokser inni der. Og det er HELT TETT !!!!!! Fy faen ....for en elendig patent. Hvorfor ikke trekke ledningen igjennom slik det gjøres på dørene foran !!

Så alternativet nå blir å borre ett sted der for å trekke ut min nye høytaler kabel ......har mest lyst til å gi faen med hele greia og bare la det ligge. Hadde planer om kjøring på rudskogen på søndag, men nå er all motivasjon borte ....alt er så helvetes trangt med denne bilen ....

Robert

Kontakter_inni_dør_overgangen2.jpg

Kontakter_inni_dør_overgangen.jpg

vegglist_dør_sprekt.jpg

vegglist_dør_tagger.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk høytaler kablene gjennom ved å borre i en av de ledige plassene i den gule boksen :)

Åja, det blir litt knas og brak her. Presset bare den øverste liste utover og det skulle jeg ikke ha gjort :( Da knakk jeg to fester nede der. Men jeg fikk den på plass igjen uten at det synes da. På andre siden ble det en lite sprekk oppe på den øverste listen.

PS! For å få av den øverste listen, så bør du bruke skrutrekker til å få av klipsene som sitter helt oppe der. Ved å bruke makt er det lett å få sprekker i lista siden den sitter dønn fast !! Så bruk skrutrekker der oppe er mitt tips :)

Nå gjenstår å få montert PC og forsterker.

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsterkeren har kommet på plass og har fått montert på sub'ern i tillegg.

Når jeg testet lyden, så hadde jeg gnistre lyder i diskanten på begge dørene foran. Dette fikk ved litt volum. Tok så av døra og da ble gnistre lyden borte. Jeg lurer på om denne lyden kommer av pluss/minus feil, noe som kommer borti eller rett og slett av bassen som blir laget i døra gjør så att det kom gnistre lyder ved diskanten. Litt rart att det var på begge dørene.

Skal uansett en tur opp til Strømmen gutta, der jeg kjøpte forsterkeren til å få de til å høre på lyden i bilen. Og hvis det er store forbedringsmuligheter med nye høytalere så blir det nok det på meg :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tviler ikke på at det er diskantene som lager ulyden...har du 1 eller 2 diskanter i hver dør forran?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter en diskant oppe og en mellomtone nede på døra foran. Men da jeg dro av dørtrekket og testet høytaleren på nytt da så var det ingen gnistre lyd der. Så litt usikker på hva det kan skyldes. Uten den gnistre lyden så er det helt greit. Da er lyden bedre nå med ny forsterker kontra oem forsterkeren. Men Frode har oppgradert sine høytalere og det låter vesentlig bedre der. Så jeg tror nok jeg handler nye høytalere imorra jeg :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.