Anbefalte innlegg

Hva kan være galt når det kommer oljedamp/eksos inn i kupèen når bilen går på tomgang og ikke under kjøring?

Tett veivhusventilasjon?

Bilen er en `02 A4 stv 1.6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper 1,6 har samme patent for veivhusventilasjon som 1,8.

Ved oljefilteret er det en slags "svanehals" i plast som står i motorblokken, og går inn på oljeåndingsrøret som går rundt motor til innsuget. Denne svanehalsen har en levetid på ca 175'km...jeg byttet nettopp min for andre gang. Ser at den er gåen på at det er litt oljesøl i fremkant av oljefilteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved oljefilteret er det en slags "svanehals" i plast som står i motorblokken, og går inn på oljeåndingsrøret som går rundt motor til innsuget. Denne svanehalsen har en levetid på ca 175'km...jeg byttet nettopp min for andre gang. Ser at den er gåen på at det er litt oljesøl i fremkant av oljefilteret.

Sliter med det samme. Olje ved området fundt om filteret. Du har ikke delenr.? Kan ikke si jeg finner det i ETKA:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje lekkasje som drypper ned på varm eksos. Når du kjører så blåser røyken bort. Men når du står i ro så stiger den og blir sugd inn i klima anlegget. Slik var det på min bil ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje på eksos har jeg også opplevd, bytte toppdekselpakning er løsningen på det.

Men mens motor går, bruk nesa i motorrommet, så finne du ut hvor det kommer fra.

Har ikke delenummer, men koster 374,- på møller, og var lagervare i Ålebyen iallefall.

Står i etka under veivhusventilasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.4`n har en tendens til å lekke i kam-seal bak på toppen. Dette gir traktorlukt. Mulig toppen din og svetter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yepp. Du er nok inne på noe her. Sjekket plastrøret som går under innsuget og det så ikke bra ut!

Må man ut med innsuget eller får man lirket det på plass? Så det var festet med en plastklips ned i blokka...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe herk å bytte...

Den delen som går i blokka er ett c-formet klips som du trekker ut. Ikke mist det, for det kommer garantert til å legge seg ett sted det tar 30 minutter å få det ut fra...

Den andre enden går inn på en gummislange som igjen kobler det til røret som går rundt motor og til innsuget. For å få litt bevegelse å jobbe med, løsner jeg dette røret, i tillegg til en forgreining på denne gummislangen mellom plastrøret og metallrøret.

Må ikke demontere innsuget, men kan være greit å ta av gass-spjeldet og innsugsslange.

Litt lys og assortert utvalg forlengere for å køsne slangeklemmer skader heller ikke, event en slik flex-trekket for slangeklemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.