Riktig dekktrykk på strekt dekk?

Anbefalte innlegg

hei. jeg har 195.40-16" på 9" bred felg. kjører nå med 2.5bar trykk. er det tilstrekkelig? aldri hatt så mye strekk før, men skal det føles ut som man styrer en snekke?:P

 

noen som formeninger og erfaringer vil jeg vite det! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 205.40.18 og ja, det føles helt jævlig og kjøre. kjørere dog med over 3 bar i hvert dekk. så blir ikke mye demping :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte 3bar på mine 195/40/16 på 9" og syntes det var flott og kjøre med. Legger ikke inn det hardeste i svingene med den dimensjonen da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Tyskland er 195/40 godkjent på maks 7,5" felg, med reifenfreigabe på 8" felg. Når du er en halv tomme over anbefaler ingeniørene på Dunlop å kjøre med det som står er maks trykk på dekksiden (tipper 45-50 psi). De ber deg også være oppmerksom på at hastighetsmerkingen på dekket nå er et hakk lavere enn merkingen på dekket (dvs VR dekk blir HR dekk) og at dekkets bæreevne er nedsatt med 10%.

 

Når du da er 1 tomme til over det som dekkprodusentene anbefaler, hadde ikke jeg turt å kjøre med lavere trykk enn maks av det dekket tåler.

 

Personlig hadde jeg byttet til 215/35 som er noe lavere og litt bredre. Hadde det ikke vært plass til det, hadde jeg laget plass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du camber i tillegg ville jeg hatt så mye som mulig, sånn at dekke blir rundere og du får pressa midten av dekk lenger ned ;)

har 225/35/19 på 10'' felg på min cab å kjører med 3.5 bar eller noe.. hadd gått over 5 for å få dekke til å smelle ut til kant..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/40-16" ville jeg hatt minst 40 PSI i. 44 psi maks hvis dekkene er veldig strekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.