#1 Skrevet September 22, 2012 Hei, her om dagen begynte s4'en og fuske veldig, og stoppet om turtallet havnet under 3-4krpm, måtte derfor slure meg hjem i 2.gir. Nå vil den ikke starte i det hele tatt, og det eneste jeg får opp i Vag-com er: 4 Faults Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - 00523 - Intake Air Temp Sensor (G42) 30-00 - Open or Short to Plus 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal Readiness: N/A Mener disse feilene har kommet opp før også. Er det noen måte i vcds og teste bensinpumpen? Skal bensinpumpe eller relèet komme opp som feil i vcds om de er defekte? Hva med hallgiver? Mulig å sjekke denne? Mistenkte en stund defekt ECU ettersom den dagen dette skjedde, regnet det voldsomt her jeg bor, og jeg kan ha kjørt i noen store vanndammer på veien til jobb. Vet jo at dette har skjedd hos enkelte tidligere, men ettersom jeg får kontakt med ECU via vag-com kan den iallefall ikke være helt død. Forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2012 Kjapp enkle test, starter den med startgass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2012 Det har jeg ikke prøvd, trodde det var ganske risikabelt å prøve pga smøring i motor osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 22, 2012 Kan også legges til at bilen har stått et par dager, og enkelte ganger kan jeg få såvidt liv i den ved at den hoster og harker veldig og reagerer ikke på at jeg gasser, før den til slutt kveles. Nesten som om en innsugslange har røket, men har sjekket dette. Tidligere har det også luktet bensin i motorrommet etter mye prøving, men det gjør det ikke lenger. Kan hallgiver være defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 22, 2012 bensin på tanken? hallgiver,svinghjulsfølere eller svinghjulspinne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 22, 2012 Hei, ja skal være bensin, den er riktignok på rødt..kan det være at d f.eks har kommet vann i bensinpumpa på stasjonen eventuelt defekt tankmåler? hmm tror jeg skal ta en tur å fylle etterpå jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2012 Det har jeg ikke prøvd, trodde det var ganske risikabelt å prøve pga smøring i motor osv? Ingen problem overhodet ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 22, 2012 (endret) Var ute og prøvde litt igjen nå, fikk opp ny feilkode: 00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 30-00 - Open or Short to Plus EDIT: Fant ut at den feilkoden kom fordi jeg hadde full gass mens jeg prøvde å starte... Forsvant når jeg slettet den og prøvde på nytt... Får nå bare opp 2 feilkoder, som ikke har noe med start og gjøre...Man kan høre at bilen får gnist men starter altså ikke, bare fyrer såvidt men ikkenoe start, mens jeg kinner. Mistenker at jeg må prøve med en annen Motronic, det lukter jo litt bensin mens jeg holder på så jeg tror den får suppe... Noen som har en motronic og låne/selge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 22, 2012 Omtrent sånn oppførte min RS2 seg da bensinpumpa tok kvelden. Kunne se at det kom suppe fram til railen, men sikkert ikke nok trykk. Skiftet pumpe og filter, og ikke noe tull etter den tid. Har du trykktestet for falsk luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...