Skeivslitte framdekk etter forstillingskontroll

Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne til forstillingskontroll i slutten av Januar, alt ble justert og alle ledd etc var i god stand (alt var jo byttet bortsett fra styrestagene).

Kontrollen ble tatt hos et NAF-senter, og opplyste mekanikeren at jeg kjører på 19" dekk om sommeren, men han sa at det hadde ikke noe betydning for slitasje.

Så igår at dekkene var meget skjeivslitt inne på høyre side.

Dekkene var helt nye denne sesongen..

Begge dekkene er likt slitt.

Mulig og klage til NAF og få dem til og betale for nye dekk?

IMG_20120923_124916_zpsb3b1bbe8.jpg

IMG_20120923_124902_zps76f443c2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen din senka? Det er jo ikke mulig å justere camber på multilink forstilling, eneste er camber fordelig imellom hjulene via traversen, men siden de er slitt likt så er vel dette ok. Du fikk vel papiret ifra NAF, var alle tallene innefor da?

Du kan bare spare deg bryet med å klage, sålenge ting var ok når NAF leverte ifra seg bilen så er ikke dette en sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er senket ja, men det som er så snodig er at før denne justeringen kunne jeg kjøre nesten 2 sesonger på et sett med dekk..

Har jo f*** ikke rukket og kjøre en sesong nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ditta villa ej ha klaget på, der har dei sikkert justert feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt bilde av dokumentene så håper de er leselige..

Det første er fra NAF-kontrollen:

IMG_20120923_172319_zps069230ec.jpg

Denne er fra en tidligere kontroll, da dekkene hadde minimalt med skjeiv slitasje.

edit; Stusset over at de har justert bake også, selv om det er en FWD..

IMG_20120923_172303_zps5648a1be.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge spissing ligger innenfor verdier tviler jeg på om du kommer noen vei med klage.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke vært borti en kant eller noe i vinter da? Kjørt i jævlig hull eller noe sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært neddi et hull på høyre side.

Men dekkene er likt slitt på begge sidene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært neddi et hull på høyre side.

Men dekkene er likt slitt på begge sidene.

Her ligger mest sansynlig svaret på slitasjeproblemer.(spissingen kan ikke bare være feil på 1 hjul da en vil korigere dette med ratt for bilen skal gå rett frem)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har oppført seg likedann før som etter.. og må ikke korigere med rattet for at bilen skal gå rett fram.

Når rattet står i null-posisjonen så går bilen rett fram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde utrolige problemer med skjeivslitne dekk og diverse.... hadde 2stk. 4hjulskontroller osv..

det var dekkene som var forskjellig slitt,

jeg hadde dem side ved side og klarte ikke se forskjell med øyet engang, men det lille føkka opp ganske mye, blant aent pungtering pga. slitasje på samme plass som deg. bytta dekk og bilen ble god.

bare en tanke=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal flytte framdekkene bak og håpe på at dem holder en stund til, de bake sliter helt rett, har 2,5bars trøkk i dem.

Skal også få tatt en ny forstillingskontroll rimelig kjapt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.