Bytte Bunnpannepakning Golf Mk1

Anbefalte innlegg

Ser at det svetter litt olje fra bunnpannepakningen, så tenker at den burde byttes. Ser ut som en grei jobb etter å ha sett kjappt over, noen her som har gjort det før?

Burde jeg også bytte boltene, eller går det greit å bruke de som er på? Skal de skru til med noe spesielt moment?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet på min i fjor, var veldig enkelt og brukte opp igjen boltene. Skrudde bare til sånn passe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet på min i fjor, var veldig enkelt og brukte opp igjen boltene. Skrudde bare til sånn passe.

Så det gikk greit å komme til alle boltene? Trenger ikke noe spesial verktøy?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex forlenger kan vere en fordel, og ikke verdens mest tykkvegga 10mm pipe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en rett-fram jobb som ikke krever noe spesielt verktøy eller forkunnskap. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte ikke noe spesialverktøy, kun liten skralle, forlenger, ledd og 10 mm pipe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boltene skal ikke strammes mye, 10 Nm var det på min Polo. Når du strammer begynner du på midten, og jobber deg i kryss ut mot endene av bunnpannen, for å få jevn fordeling av trykket mot pakningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.