Skrue i bunnpanne løsnet av seg selv? Reklamasjon?

Anbefalte innlegg

Bilen har vært på verksted og ingen skade på ventiler eller veiv, THANKGOD. Takk for hjelpen!

Heisann, solgte min A4 1.8T på lørdag, og ny eier skulle kjøre rett til Bergen. Fikk telefon på søndags ettermiddag om at den var helt fri for olje, da han hadde stoppet på en bensinstation i bergensområdet og ikke fått start når han skulle kjøre videre. Da begynte også oljelampa å lyse.

Og ny telefon en liten time senere om at skruen i bunnpanne var borte!!! : klø :

Eier fikk tak i ny skrue, og fikk fylt på olje, og bilen startet og gikk fint, med unntak av litt banking, men de trodde det kunne gå over når den hadde blitt kjørt litt med, og oljen hadde kommet seg litt rundt i systemet :P

Slik jeg har forstått det, skal ikke denne skruen kan skru seg selv ut? Det må vell brukes MYE makt eller vinkelsliper, dersom den har blitt skrudd fast riktig?

Siste oljeskiftet ble utført den 06.10.10 på verksted, og bilen har gådd ca. 10.000km etter byttet(jepp, latterlig lite :P ).

Nå i disse morgentimer blir bilen rullet inn på et verksted i bergen, og toppen skulle plukkes av for å se om ventiler osv. har blitt skadet.

Dersom noe faktisk er skadet, kan jeg/ny eier klage til det verkstedet som utførte oljeskiftet?

Håper dere forstår saken her, er ikke selv så teknisk bilkyndig at jeg kan bruke faguttrykk osv : bh :

Mvh Fredrik :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er tappepluggen du mener?

Tror du skal slite med å reklamere etter nesten to år men det er jo bare å prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At skruer løsner og at ting skjer med en gammel bruktbil er jo nesten bare å forvente.

Dessverre har praksis i senere år vist at det er livsfarlig å selge bruktbil, og kjøperne får medhold i alt mulig rart.

Slik jeg ser det, er det lite du kunne gjort for å forhindre dette, samtidig kan det heller ikke forlanges at kjøper går over samtlige bolter for å sjekke at de sitter som de skal.

Jeg vil anta at dette derfor regnes som et hendig uhell som ingen kan lastes for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.