#1 Skrevet September 24, 2012 Skal montere xenon på firmabilen, men strømmen til nærlyspærene er for dårlig når motoren går så lysene bare flimrer. Noen som vet om en kabel i motorrommet som gir 12v kun når tenning er på som jeg kan bruke til styrestrøm til rele? Nærlys kabelene klarer ikke å styre ett rele engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 24, 2012 Skjer dette med lysbryteren i stilling "0" eller med bryteren i stilling for gullt lys (helt til høyre)? Det kan hende at med lysbryteren i "0" (kjørelys) så er spenningen til pærene redusert. Dette kan evt. programmeres med VCDS (VAG-Com). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2012 Trenger jo ikke bruke en kabel som kun har strøm ved tenning. Hent pluss fra batteriet til reléet, og bruk originalkabelen fra lykta som styrestrøm Edit: ser du skriver at de opprinnelige kablene ikke klarer å starte reléet, da tror jeg du har gjort noe feil. Dersom de klarer å kjøre en 55w halogenpære, så burde den klare å starte et stakkars rele 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2012 Probleme er at rele klikker av og på akkurat som xenon lysa gjør, mulig det har noe med at det er mere motstand i både xenon sette og rele enn 55w pæra når det skal starte. Aldri hatt dette problemet så føler at det er noe can bus opplegg som spiller meg ett puss. Xenon jeg har i fjernlysa er også problematisk å få start på om de har vært på og så slukket. Må vente 5 min før de klarer å starte uten å flimre. Problemet er verst med lysbryteren i 0 stilling men fortsatt tilstedet med lys i på stilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...