S6 2.2 1997 mod. smell fra motor ved start etterfulgt av rassling og susing.

Anbefalte innlegg

Skulle starte bilen min forleden, (ikke kaldstart var god og varm) Da jeg startet motoren kom det ett lite mekanisk smell/dunk fra motor og etterfulgt av rassling og noe som minner om turbosus fra bilen motoren maler som en katt og går forsatt fint men denne rasslingen og "turbo" susingen er der konstant og går med turtallet på motoren. oljetrykk og alle tempraturer er fine og bilen starter og stopper uten problemer . nå har jeg vert offshore noen dager men tenkte jeg skulle hive meg rundt nå etterpå og se litt på saken. men noen råd og tips er hjertlig velkommen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var feilen funnet og utbedret. var rett og slett start motoren som var defekt. eller rettere sagt bendixdrevet som var defekt så tannhjulet sto låst ute. var egentlig bare småbiter igjen av drevet. så smellet stammer nok fra da ene delen på bendixdrevet knakk og rasslingen og susingen fra løse deler og tannhjulet som fulgte med motoren rundt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.