Anbefalte innlegg

For noen måneder siden begynte jeg gradvis å merke en ujevn gange på motoren. Ikke når den står stille men når jeg kjører. Ujevn gange er vel kanskje litt feil å si, men den rykker og napper, spesielt ved sakte kjøring og opp til 70-80 km/t. Det skjer ikke ved vanlig akselerasjon eller kraftige gasspådrag, merker det spesielt på flat mark med lite belastning på motor. To ganger har bilen også gått i nødmodus, jeg har da stoppet motoren og slått den på igjen etter noen minutter, og alt har vært ok igjen.

Tok den med til Møller som ikke fant noen feil, eller....rettere sagt de fant en feilkode som de slettet, men de mente det var treghet i ventil i wastegaten og påsto jeg måtte påregne bytte av turbo....til den nette sum av 21000,-,....selv om det ikke var feil med turbo, men dette ble visst levert som en komplett pakke slik jeg forsto det.

Tok den så til et lokalt verksted nær der jeg bor som har gitt meg god service på bilen noen ganger. De fant samme feilkode som Møller, slettet denne, men ellers ingen feil funnet. Han mente, med 99% sikkerhet at det var en føler for boost som satt på torpedoveggen og at jeg ikke trengte å bytte turbo. Denne føleren kostet visst en drøy tusenlapp.

Jeg sitter da igjen med to alternativer. Møller sier bytte av turbo og han andre sier bytte av føler. Stort pris-sprik og meninger her altså ang hva som kan være feilen. Jeg starter nok med å bytte denne føleren først.

Noen her med liggnende erfaringer og evnt en formening om hva dette kan være? Han på det lokale verkstedet påsto at jeg var den tredje innom på kort tid med samme problem. Problemet hans var visst at man måtte ha et spesialverkstøk for å bytte denne føleren, og dette fikk han ikke tak i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt føleren og funker ikke deg har du jo ett problem og en garantisak/klagesak om de ikke fikk fikset feilen, da kan du vel kreve litt kompensasjon i forbindelse med med turbo bytte. Og skulle du ha manuell kasse har du jo muligheten til litt oppgradert turbo +++

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Møller og lokalt verksted har vel nærmest sagt at de ikke er helt sikre på hva feilen er. Blir litt prøv-og-feil ble det også sagt i en setting. likte ikke den akkurat. Men som sagt, prøver føler først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.