#1 Skrevet September 24, 2012 En kompis som ville jeg skulle legge inn innlegg her for tips til hva dette kunne være, han mistenkte først det var servopumpen, men har nå kommet frem til at han tror det er ac en som lager ulyden. (kompressoren kanskje?) Ulyden beskriver han som en skrangle lyd. Dersom ac er avskrudd kommer skrangle lyden, dersom han gir bilen litt rpm forsvinner den. Når ac er skrudd på kommer det ikke noe skrangle lyd. Med andre ord når kompressoren går er det ikke noe lyd, men når den "frier" er lyden der, men bare på tomgang. Noen tips her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2012 Kan jo virke som at reima lager noen lyder når den går ledig, slakk i strammehjul? Og når kompressoren kobles inn blir den belastet og evt slakk blir spent opp. Kun teori. På min passat var hele braketten til strammehjulet brekt av da jeg kjøpte den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...