Identifisere 1998 passat TDI 90 hk turbo, se bilde

Anbefalte innlegg

Heisan, jeg trenger hjelp til å finne ut hva som er korrekt delenummer på turboen min, har lagt ved bilde av turboen min's dele nummer. Jeg tror det er dette nummeret : 028145702 Jeg har søkt litt på nettet og funne ut at det finnes turboer med samme nummer som min turbo, men noen har angitt en ekstra bokstav etter nummeret og lurte på om noen vet hva den bokstaven betyr? Grunnen til at jeg spør er at min turbo er ødelagt og må derfor prøve å få kjøpe en brukt en, men tenkte det var best å spørre først om de passer disse turbo'ene som har den ekstra bokstaven etter delenummeret.

På forhånd takk.

Mvh Egil

Turbo Passat 1998 90 HKTDI.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(vn)T15 er vel det man kaller denne. Motorkode 1Z ?

Har du skiltnr så kan jeg sjekke opp hvilke turboer som er riktig for denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorkoden er AHU, skiltnummer ST62496, jeg har en delebil 1996 passat TDI med motorkode 1Z Kan denne turboen passe? skiltnummer på denne er PP14242

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror turboene skal passe omhverandre. Begge er er av den gamle wastegate typen, dvs de har ikke VNT mekanismen. (Jeg tok feil i første posten her)

Turboene som sitte der orginalt er en KKK-03-06 på AHU, og en Garret T15 på 1Z.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men da vil jeg takke så mye for hjelpen :-) Da blir det å slakte delebilen for å få tak i turboen i den :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen lurte på om den turboen er lik eller om i det hele tatt kan monteres på noe vis fra en 96 Passat Tdi 1z motor til 98 Passat Tdi ahu motor så kan jeg bekrefte 100% at den IKKE passer i det hele tatt. 96 modellen har en helt annen inn-festing i støpejernet der som de 3 skruene som en skrur fast turbo'en på manifolden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er ikke plass til turbo'en den kommer ned i motorfestet om en gjør det på den måten. Dessuten passer ikke eksosen heller på da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja så løste det seg likevel :-) Måtte sette over begge sneglehusene, delen i midten var lik på begge turboene :-) (den som turbinen og lagrene er i)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.