Hjelp! golfen starter ikke..

Anbefalte innlegg

Fikk endelig montert sammen bilen/ledinger etter clutchbytte, og skuffelsen var stor da jeg hørte bare det klikka fra fremmi der..

Prøvde så å vri om igjen, og da var det ikke respons i det hele tatt.Alle ledningene er riktig koblet og det er mye strøm på batteriet, prøvde med startkabler men neida...Da prøvde vi å sku den igang, men ikke faen..

Når man vrir om så kan jeg høre et rele som slår inn, så om dem er sprent vet jeg ikke...

 

Noen som kan hjelpe?? : eek :: faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innslags releet i starteren som er gåent? hadde samme feil på min, men jeg klarte nå å skubbe den i gang... prøvd å slå med hammer på startmotor huset?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innslags releet i starteren som er gåent? hadde samme feil på min, men jeg klarte nå å skubbe den i gang... prøvd å slå med hammer på startmotor huset?

Hmmm...det virker som om det slår inn da, for vi har målt til startern å greier...Sikringer er hele også :(

Har også prøvd å banke på startern...Men å sku den i gang ser ut til å være forgjeves..

Kan vi ha gjort noe feil ved montering av kassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ha gjort noe feil ved montering av kassa?

 

har ikke så mye motor kunnskaper så du får nok spørre noen andre om det...

men det jeg vet er at det kan virke som starteren slår inn, kom den velkjente "klikke" lyden på min hver gang jeg vrei om nøkkelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klikke lyden kommer fra et rele, og ikke starter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om det kommer spenning (12V) på den tynne ledningen inn på starteren når du vrir om nøkkelen?

 

Bilen skulle uansett ha startet når den ble skubbet i gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka at det er gnist og at det kommer bensin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om det kommer spenning (12V) på den tynne ledningen inn på starteren når du vrir om nøkkelen?

 

Bilen skulle uansett ha startet når den ble skubbet i gang.

Vi har målt, og det kommer strøm i ledningene når jeg vrir om...

Det kunne vært for lite strøm da, men er rart det ikke går med startkabler..

Men når jeg vrir om nøkkelen, så ser jeg på oljetrykk,temp og batterimåler så ser jeg at dem spretter helt i bunn...skal det være slik når man tjinner eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket noe så banalt som at pluss og minuspolen henger ordentlig fast i batteriet og er fri for irr? Høres ut som et dårlig kontakt-problem i alle fall.

Alternativt til å feste startkabler på batteriets plusspol og jord på chassi kan du prøve å feste plussledningen rett på startmotoren der ledningen fra batteriet kommer (og jorden på chassi/motorblokk).

Og du har sjekka at jordledningen fra motoren opp til chassiet er hel og tilstede?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er på plass som det skal være..Rart når man ikke får start når jeg bruker startkabler da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gnist?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke sjekka enda, var lettere forbanna i går..så tenkte ikke over akkurat DET..men rart det ikke går ann å dytte den i gang eller tjinne da... : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har gnist er det ikke rart den ikke starter om du prøver å trille den igang. ;)

 

På bobla hadde jeg en starter som gikk rundt når vi koblet den på batteriet og holdt den løs, men så fort den fikk motstand gav den opp. Løsningen ble å bytte starter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemo solved!! hehe

Var visst dårlig kontakt mellom kassa å karosseriet i jordingen...pusset litt å den starta :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.