#1 Skrevet April 30, 2005 Noen som vet hvilke fysiske forskjeller det er på en "KV" motor vs en "JT" motor? Håper det er noen som har info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2005 JT har lavere kompresjon og annen kam og har derfor bare 120 hk mens KV har 136.. Er noe utslippsgreier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2005 JT har vel også katalysator i tillegg til tingene Eyvind nevnte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2005 om jeg fjerner katalysatoren, vil jeg få mye effektøkning? Siden det er lavere kompresjon i JT motoren, vil den da ta mindre skade av montering av turbo som kjøres med lavt ladetrykk en KV motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 30, 2005 Jeg tipper du kan få mellom 5-10 hk på å fjerne katta, og den motoren er mer mottagelig for lading enn KV pga lavere komp ja, men du bør nok ikke gå over 1 bar i trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2005 Tenkte på å ladde på ca 0.3-0.5bar, om motoren ryker så har eg en KV liggende på lur. Men hvilke deler er det som er mest utsatt for å bli skada når jeg kjører overtrykk på en orginal sugemotor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2005 Bare du passer på at den får nok bensin ryker nok ingenting. Det er det som er hovedproblemet ved turbokonvertering. Innmaten i motoren er solid uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 2, 2005 Noen som vet hvilke fysiske forskjeller det er på kammen i JT-/KV-motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2005 JT har vel også katalysator i tillegg til tingene Eyvind nevnte. Oppfatter jeg deg riktig nå hvis jeg tolker det dit hen at en KV-motor ikke har katalysator? Da blir jeg i såfall glad På tide at jeg legger meg under bilen å ser litt nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2005 En KV har ikke katalysator nei. Min bil har bare et originalt erstatningsrør i stedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2005 Kjempegreier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 5, 2005 Men siden du har en 89mod bil Eskild, kan det like gjerne være at du har kat likevel. En kompis av meg hadde en 89mod bil regget i 88 og den hadde kat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 5, 2005 Hvis den er en 89-modell regget i 88 så er det ikke behov for kat. Det kravet kom 1/1 1989. Og så vidt jeg vet så er alle KV-motorer uten katalysator med mindre den er ettermontert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 5, 2005 Hvis den er en 89-modell regget i 88 så er det ikke behov for kat. Det kravet kom 1/1 1989. Og så vidt jeg vet så er alle KV-motorer uten katalysator med mindre den er ettermontert. Er det ikke NG motoren som har kat da? Trodde heller ikke du fikk KV med kat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 5, 2005 Jo, NG/NF har kat, det har også JT og KX som er 2226-motorer. NG/NF er 2309 ccm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...