#1 Skrevet September 26, 2012 Hei, Har kjøpt meg en S6 C4 V8 1995 modell. Bilen fungerer helt utmerket utenom noen få småfeil: -Lys i instrumentpanel kutter periodevis ut å fungere -Sikring nr 7 i sikringsboks v/førerdør går til stadighet, har byttet denne (5 amp) sikringen 2 ganger på 1-2uker. Er det noen som har noen forslag til hva problemet kan være? Trodde først at lyset i instrumentpanelet var i sammenheng med sikring nr 7, men da jeg i dag fjernet den ødelagte sikringen var det plutselig lys i instrumentpanelet, noe som med andre ord betyr at de ikke har noen sammenheng. Mitt spørsmål blir da: -Har noen kjennskap til problemet med lys som kommer å går i instrumentpanel? og -Har noen kjennskap til problemet med sikring nr 7 som går hele tiden, evt hva som kan være årsaken? Mvh Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2012 Regner med det er bilen på bildet du sikter til? Jeg kikket masse på den annonsen og har lyst på den! Uansett, hva sikring nr 7 er vet jeg ikke her i farten, men har du tatt ut instrumentpanelet og sjekket kontaktene bak? Demontering : http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/235939-guide-ta-ut-instumentpanel.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2012 Sikring #7 går til: -Hanskeromsbelysning -Skiltlys -AC display -Brytere og instrumenter - Lyskontroll -Reléet for lyktespylerne Jeg ville ha begynt å lete i overgangen til bakluka. Bare vreng ned gummien, så er det som oftest brudd på noen kabler der som kan lage slikt kaos. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2012 Råtips: Ledningene i gjennomføringene til bakluka (venstre side) pleier å bli sprø og miste isolasjonen, og C4 er såpass viselig anlagt at instrumentbelysning er koblet på samme kurs som skiltlyspærene! sjekk om ikke de også er slukket når lyset forsvinner! Jeg fikk en artig løsning når mine kabler gikk heden, (jeg gikk også lei av å bytte sikringen!) nemlig at instrumentlyset kom på når jeg satte på bakrutevarmeren! Edit: Slått på målstreken! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2012 Frank: JA det er bilen på bilde:) kom deg nok i forkjøpet der da:P men er kjempehappy med bilen, du får søke videre, mange fine eksemplarer. Arild og Bjørn: tusen takk for opplysende svar, skal få sjekket kablene, forhåpentligvis er det der problemet ligger, men skjønner fortsatt ikke at lyset skal komme å gå når jeg har fjernet sikringa??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2012 Det betyr at lyset får strøm fra en annen kilde gjennom kabelen til skiltlyset, på samme måte som den lille sikringen til den kursen ikke klarer å drive den samme kilden når den er slått av.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...