#1 Skrevet September 27, 2012 Hei holder på å skifte bremseklosser bak på ein vw passat 97modell, klossene var heilt utslitt men skal stempelet i sylindere skrus inn igjen ? har prøvd å skru men det skjer ingenting men kan stempelet komt for langt ut? at eg må presse og skru samtidigt? Og korleis skal det stilles når eg har montert nye klosser'? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2012 Jeg har brukt denne fra Biltema: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-19234/ Med den kan du skru/presse inn stemplene igjen både foran og bak. Når du har skrudd alt sammen på plass igjen, så vil stemplene justere seg automatisk når man pumper noen ganger på bremsepedalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2012 ok den såg jo grei ut, eg får ta ein handel på biltema... så eg slepper å finjustere på stempelet? det justere seg automatisk når du har pumpe opp trykket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 28, 2012 Ikke noe behov for å justere noe som helst;) Bare pass på å ha bremsepasta på baksiden av klossene. Du bør også rense glidepinnene til kaliperen, og sette inn disse med kobberfett Hvis ikke kommer bremsene mest sannsynlig til å begynne å pipe.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...