Quick Wax (QW) - hvilken er bra?

Anbefalte innlegg

Quick Wax (QW) - hvilken er bra?

 

Gjerne en som kan sprayes på våt bil etter vask før en tørker den tørr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt hode er det forskjell på Quick Wax og Quick detailer/shine. Jeg bruker CG SPEED WIPE SPRAY & Streak Free QUICK SHINE til formålet du snakker om, og så har jeg en annen CG Quick Wax jeg ikke husker navnet på. Quick Wax'en må buffes. Tenkte å prøve Auto Finesse neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

QD må også buffes :)

 

Joda, men påføres den på våt bil, så forsvinner det meste inn i tørkehånkledet mens du tørker. Den QW en jeg har brukt legger igjen en mye mer tydelig hinne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Meguiar's Ultimate Quick Detailer, synes den er veldig god. Kan sprayes på våt bil uten problemer.

 

Joda, men påføres den på våt bil, så forsvinner det meste inn i tørkehånkledet mens du tørker. Den QW en jeg har brukt legger igjen en mye mer tydelig hinne.

 

Har du vokset bilen din eller bruker du bare QW?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Meguiar's Ultimate Quick Detailer, synes den er veldig god. Kan sprayes på våt bil uten problemer.

 

 

 

Har du vokset bilen din eller bruker du bare QW?

 

Bruker nesten aldri QW. Stort sett bare QD. Den er vokset ja. (Collinite)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste ja, men ikke alt, enten bruk flere håndkler eller gå over med MF tilslutt.

 

Som Knut sier så er Reload veldig bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste ja, men ikke alt, enten bruk flere håndkler eller gå over med MF tilslutt.

Jepp! Slik det gjøres her i gården.

 

Som Knut sier så er Reload veldig bra :)

 

Det tror jeg på. Må kanskje teste den og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Knut sier så er Reload veldig bra :)

 

Ja, har prøvd denne og syns og den var bra. :) Men snart tom så tenkte å høre litt hva andre mener og bruker før eg bestiller meg mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også bruker Chemical Guys speedwipe, nydelig produkt i mine øyner.

Bruker den etter hver vask og jeg har ikke sett behovet for å buffe den av etterpå. Jeg har riktignok lys bil da… :)

Jeg personelig synes den ikke var så god når den ble påført våt bil, derfor jeg tørker bilen før jeg påfører den.

Lukter godt, sparsom i bruk og gir god glød i lakken.

 

Verdt å prøve iallefall, jeg er strålende fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips Sindre. Tror jeg må teste den og. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.